Traktorer och processorer

Mb trac 1300

27 inlägg 8490 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Mb trac 1300

Blondin 750  
#496463 Marknaden har ju nyligen talat och sagt att den borde vara värd 166’ [emoji846] Jag tror nog att det kräver en längre utläggning om detta än vad jag kan leverera nu när jag sitter i bilen. Det rör sig ju om en ikon och inte en random 130 hästare. Kultstatus kostar.[emoji6]

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

Husqvarna1  
#496476 Du menar den på klaravik den var ju i super skick

   TS
Avatar Fallback

Re: Mb trac 1300

Blondin 750  
#496554 https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anh ... rac/k0c276
Här är lite att titta på när det gäller priser på både delar och traktorer i varierande skick. Tyska marknaden är ju en helt annan än den svenska men här får man en hint om vad folk är villiga att betala för kultgrejor, allra helst de riktigt fina skenar i pris och bevisligen så byter de flesta ägare ganska snabbt.

Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

Husqvarna1  
#497800 Hur växlar man från låg till hög vet att man sjuverspaken i sidled men om man har 6 i och Stanar och läger i neutral måste man växla den til hög igen eller kan man börja på 5 direkt har aldrig kärt en men ska åk och prov köra en och det är lite pinsamt om man inte kan växla
Kan man växla från låg till hög i farten vise versa

   TS
Avatar Fallback

Re: Mb trac 1300

Blondin 750  
#497802 Det enklast är ju att fråga den som säljer. Men om jag inte är helt ute och cyklar så börjar du på lågregistret och plockar dig igenom det, sedan för du spaken åt höger i neutralläget för att växla till hög, och där efter så börjar du om från början vid "1an". Reservation för att minnet sviker. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

JohannesG  
#497843 Ganska säker på att det är dom Blondin 750 säger. Har av vissa hört att det är svårt att komma i, så inte konstigt om du skulle göra bort dig.

Sedan tror jag det skall finnas en spak för hög/lågväxel vid hydraulspakarna, även växelspaksarna för kraftuttaget sitter där. Att föra spaken åt sidan är väl i stället för att ha en ventil på spaken. Och den ska gå att växla under färd är ju det som är grejen. Dock tycker jag det hade varit vettigare med en ventil på spaken som lastbilar har.

Avatar Fallback

Re: Mb trac 1300

Blondin 750  
#499367 Hur har det gått med 1300.an?

Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

Husqvarna1  
#499373 Den kommer hem idag

   TS
Avatar Fallback

Re: Mb trac 1300

Blondin 750  
#499381 Härligt med fler entusiaster! 🙂 Hur var det nu med växlingen, var det som vi trodde och hur många växlar finns disponibla?

Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

Husqvarna1  
#499475 Det fanns 8 växlar man Skövde spaken i sidled så fortsatt man med 4 växlar till
Men den ska nog seljas då jag komm över en till som var mer i passande storlek

   TS
Avatar Fallback

Re: Mb trac 1300

Blondin 750  
#499481 Ok, större eller mindre?

Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

Husqvarna1  
#499484 En mindre med 80 utväxling

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).