Bilar

Citroën jumpy 4x4 2018

30 inlägg 17788 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Citroën jumpy 4x4 2018

Lind560  
#497178 Hej

Jag har ett par frågor någon som äger en Citroën jumpy 4x4
Är ni nöjda med den ?
Är fyrhjulsdriften bra?
Är dom törstiga ?
Gärna lite bilder.

Med vänlig hälsning, Daniel



   TS
Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

nilsszzon  
#498950 jag har en peugeot expert 2017 som är en liknande bil ( tror inte där finns en enda som äger en jumpy 2018 4x4 här inne faktiskt ) den är dels för ny och antagligen lite udda bil.

hur som helst så samarbetar ju citroen , peugeot , toyota som vanligt med dessa expert , jumpy och proace bilarna så försöker komma med mina inputs.

jag är nöjd med min bil , den är bränslesnål jag har den minsta dieseln på 95hk och drar 0,55l/mil har rullat 3500mil nu och inga problem.
dålig stereo , funkar sådär med bluetooth
listerna fryser fast så du inte kan öppna sidodörrarna.
peuegot har automatiskt infällda sidospeglar och när det är kallt så kuggar dessa över och låter inte friskt alls.

man sitter dock bra i den , högt och enkelt med bra överblick jag har en L2 dvs mellanlängden.

en polare köpte en partner 4x4 2017 och han tycker inte denne är törstig.

Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499232 Är Toyota med i detta ?

Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

nilsszzon  
#499286 Det antar jag eftersom jag har Toyota stämplad kaross på min expert =)

Jämför själv proace jumpy och expert
Även föregående modeller var i ett samarbete

Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Seb macahan  
#499358 När började Jumpy tillverkas som 4WD?
Jag är i bilbytar tagen och det blir ingen Toyota Hi lux igen. Inte för att inte bilen har varit bra, men pick-up är inget bra med förvaring.
Nu har jag kollat på VW transporter Pick-up som egentligen är för stor och för dyr. Kravet är 4WD, Automat, 3 sits (minst) och dieselvärmare och bra lastutrymme.
Pratade med min Citroen handlare idag om pris på Jumpy, men troligtvis kan de inte leverera innan de nya lagkraven (Bonus Malus). Vad har vi mer i denna kategori? MB Vito och VW transporter skåp blir för dyra med momsen. Några tips?

Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499369 Ford har sin transit med 4wd. Femsitsig med flak eller skåp. Går väl att jämföra med VWs transporter med flak.

Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

nilsszzon  
#499371 Seb, en modell äldre Toyota hiace?

Vi hade Ford transit 4wd på jobbet och aldrig mer, motorsvag, skum i styrningen, många kärringstopp, drog mkt diesel

Men man satt högt och där var hög markfrigång

Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499399
nilsszzon skrev:Seb, en modell äldre Toyota hiace?

Vi hade Ford transit 4wd på jobbet och aldrig mer, motorsvag, skum i styrningen, många kärringstopp, drog mkt diesel

Men man satt högt och där var hög markfrigång

Vi har två som servicebilar på jobbet och don har funkat bra. Strulat lika mycket eller lite som vilken annan bil gör.

Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

nilsszzon  
#499402 vi hade 120 st.... men en sak som var positiv på dessa var utrymmet, det var gigantiskt både i hytten och skåpet och tror vi kunde lasta rätt tungt med utan att det syntes på bilens dämpare

Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Seb macahan  
#499411 Ford finns inte med automat, och då inget alternativ. Toyota hiace finns inte som ny väl? Vi kör ganska mycket och är nog av inställningen att hellre amotera än reparera. Just nu lutar det åt en Mercedes V 4matic. Men egentligen för dyr.

Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

nilsszzon  
#499428 nej det är proacen som toyota har bara , är du helt hundra på att hilux med bra kåpa inte kan fungera?
vet flera elektriker som har dessa som servicebilar

Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Seb macahan  
#499445 Bra kåpa enl. Mig är Floby flak och karossan skåp alternativr Irsta skåp. Denna lösning blir ca 85000kr. Vilket gör att hiluxen blir lika dyr som en Vito alternativt Transporter fast Hi lux'en har fortfarande ett sämre skåp och sämre totalekonomi (drift, bränsle, skatt).

Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

nilsszzon  
#499447 och det funkar inte att köpa en beg hilux med kåpa? en bil med 2-3 år på nacken och låta ngn annan ta den största smällen med kåpkostnad?
jag har en polare med en fullsmockad vito 4x4 han är frukstansvärt nöjd så är man bara beredd att betala som du skrev att ni var så är det säkert en vettig bil

Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Seb macahan  
#499464 Det dräller inte av begagnade pickuper med "riktigt" skåp och som passar för övrigt.

Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Andreas99  
#499471
Seb macahan skrev:När började Jumpy tillverkas som 4WD?
Jag är i bilbytar tagen och det blir ingen Toyota Hi lux igen. Inte för att inte bilen har varit bra, men pick-up är inget bra med förvaring.
Nu har jag kollat på VW transporter Pick-up som egentligen är för stor och för dyr. Kravet är 4WD, Automat, 3 sits (minst) och dieselvärmare och bra lastutrymme.
Pratade med min Citroen handlare idag om pris på Jumpy, men troligtvis kan de inte leverera innan de nya lagkraven (Bonus Malus). Vad har vi mer i denna kategori? MB Vito och VW transporter skåp blir för dyra med momsen. Några tips?

Kolla med din Peugeot handlare, expert är ju precis samma bil.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).