Traktorer och processorer

Mitt val

11 inlägg 4218 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mitt val

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20006 Efter att ha velat fram och tillbaka, så hittade jag den lilla fina sak. Den gick att köra på flaket, men inte att köra av. Batteriet står nu på laddning...

Många tack till dragbilsutlånaren!

Funderar på om en 12-tons Farmavagn med drivning kan var lämplig för denna traktor, räcker det med 18 liter/minut på hydraulen? 😈



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
PelleT  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20016 Ja för 17! 8)
Mowi brukar ju stå med en 35a och dema förresten...

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20178 Deg går ju men jag tror inte det håller i längden utan frontvikter 😈

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20205 hehe nja en tolvtonnare efter en sån liten traktoor vete fasen om jag iallafall hade velat köra.... menar ska du köra ner för en backe eller nåt... och försöka bromsa så bara fortsätter det... jag hade antingen köpt en mindre skogskärra eller en större traktor :D

och sen 18 liter per minut är ju lite lite i mitt tycke :lol: haha våran 604:a ger 27 och det tycker jag går jäkligt segt....

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20208 Nej, en vagn som lastar runt 4 kubik med en 4 meters kran vore perfekt. Med en pump på krafttuttaget.

   TS
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20212
Mangan skrev:Nej, en vagn som lastar runt 4 kubik med en 4 meters kran vore perfekt. Med en pump på krafttuttaget.


aa de låter lite mer lagom storlek...

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20217 JA det var en lite pärla till traktor, tror att den kommer att ge dig många trevliga stunder i skogen.

Användarvisningsbild

Re: Mitt val

Fredrik Reuter  
#498517 #tb10 @mangan - 10 års rapport? 😉 👍

Avatar Fallback

Re: Mitt val

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#498521 Jadu...

Några månader senare fick jag tag i 3 ggr så mycket skog till som jag hade då, inkluderat en lada med en vajerkran... I samband med det så bjöd en granne ut en mf-135:a med vagn för ett bra pris. Och ja, resten kanske ni känner till.. :)

Sålde min mf-35:a till en kompis, men han har inte använt den. Saknar den ibland... :(

   TS
Avatar Fallback

Re: Mitt val

tallen100  
#498542 Ja 35an är en liten smidig traktor, känns smidigare än 135an på nått konstigt sätt.

Avatar Fallback

Re: Mitt val

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#498544 Min pappa köpte en skogsutrustad med bukplåt på 70-talet, vi körde virke från skogen med baklyften och mej på huven som motvikt 😀

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).