Socialt (mer om oss)

Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

69 inlägg 13063 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Fredrik Reuter  
#495576 Nu ska bloggräknaren fungera på startsidan också.
Jag var tvungen att ta ner denna först eftersom den skapade fel, men nu ska det funka.

Tänk också på att det går att trycka på alla dessa fyra stora block i toppen. Första från vänster går till aktiva trådar, andra går till nya trådar (enbart), tredje går till nya bloggar och sista hovrar ner till listan över senast registrerade medlemmar.

Väl där nere kan du passa på att scrolla upp lite och kolla på två nya block, "Trendar just nu" och "För tio år sedan". De är just vad det säger att de är, trendar just nu är de tio populäraste trådarna just nu (i läsning sett). Andra blockar listar, just det, trådar skapade för tio år sedan. Naturligtvis är det bara att bumpa gamla trådar om du känner för det, det är mycket intressant när gamla trådar väcks till liv igen!

Trevlig helg på er alla! :-BD

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Kse  
#495580 Bra jobbat Fredrik!
Nya versionen ser toppen ut och vi vänjer oss nog fort vid ändringarna.
Själv uppskattar jag att Skogsforum nu stöder emojis av alla sorter. 👍👍👍

Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Hema  
#498421 Hej.

A. Snälla plocka bort den flytande reklamen längst ned. Värst är Husqvarnas, då den tom. är rörlig. Rörlig reklam borde enligt mig förbjudas eller tas ut hutlös avgift för. Det är synd om man hellre drar sig till en tidning för att slippa alla påhoppande reklam. Det tar helt enkelt uppmärksamhet från det vitala. Har inte riktigt köpt konceptet med den flytande funktionen. När man surfar via websurf på mobilen, tar det mest utrymme.

B. Fler och fler trådar får en bild (avatar) istf bilden på granen som tänds om det finns något nytt inlägg och förblir släckt om inget nytt postats. Med dessa nya bilder är de hela tiden "tända". Jag tycker det är kanon med granfunktionen. Alternativt skulle man kunna göra bilden för tråden svart-vit om inget nytt inlägg skett.

Så då var det slutklagat för denna gång. :)

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

stegmaster  
#498429 Er det inte nåt fel med bildupladdningen til et PM???
Skulle skicka några bilder via PM, men när man väljer ladda upp bild, så kommer inte den gröna rutan som finns til vanliga inlägg up. (finns inget att väjla bild med)
Fick til det ved at välja ladde upp bilag, men even detta var konstig, då bilden inte syns före man skickat PM`et.
(altså ser det ut som det er nåt fel när man forsöker med förhåndsgranskning.)

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Fredrik Reuter  
#498467 Hej,
Ja, vi har full förståelse över att reklamen kan upplevas vara i vägen. I framtagandet av denna lösning har vi försökt att hitta en balans som ska funka bra för alla, lite mellanmjölk. Husqvarnas rörliga annons visas inte så länge till, efter det kan vi bestämma att det inte kommer in några fler rörliga bilder i detta utrymme.

När det gäller aktiva trådar så håller jag på med en uppdatering som jag hoppas ska funka bättre för alla. Håll ut så testar vi detta när det är klart. Blir det inte bra då heller så kollar vi på ytterligare en lösning!

Stegmaster: Helt rätt, det är en bugg som jag ska kolla på direkt. Turligt nog kan man använda "ladda upp dokument" även för bilder så du kan använda denna flik så länge.

Trevlig fredag på er! 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

totte  
#498706
Hema skrev:B. Fler och fler trådar får en bild (avatar) istf bilden på granen som tänds om det finns något nytt inlägg och förblir släckt om inget nytt postats. Med dessa nya bilder är de hela tiden "tända". Jag tycker det är kanon med granfunktionen. Alternativt skulle man kunna göra bilden för tråden svart-vit om inget nytt inlägg skett


Tror jag skrev det någon annan stans tidigare, men förtjänar att upprepas. De där små bilderna är fruktansvärt onödiga. Så små att det I de flesta fall inte går att se vad de föreställer. Och vad är syftet? Att visa att det finns en bild i första inlägget, något som man ju ser direkt när tråden öppnats. Jag begriper inte vad det tillför om det inte skall vara för att inte riskera att öppna en tråd som inte har en bild, hemska tanke.

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

JensSkoog  
#499089 Finns många trådar jag följer, och jag har alltid fått mail när det sker något, men nu har det slutat komma :?: :?:

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Fredrik Reuter  
#499091 Fick du några nu Jens?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

JensSkoog  
#499094 Ja nu kom det så jag har fram till kvällen :d :d

Stor tack, Fredrik :-bd

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Fredrik Reuter  
#499095 Tack ska du ha!
Det var ett skript som hakat upp sig så utan dig hade det troligtvis fortfarande gjort det! 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Hema  
#499140
JensSkoog skrev:Ja nu kom det så jag har fram till kvällen :d :d

Stor tack, Fredrik :-bd

Haha samma här. :)

Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499150 Jo de kom en massa här med, typ 40st 😉

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

JensSkoog  
#499181
Fredrik Reuter skrev:Tack ska du ha!
Det var ett skript som hakat upp sig så utan dig hade det troligtvis fortfarande gjort det! 👍

Och jag som tänkte att nu hade ni blockerad den
här förgrömmade norrbaggen :d :d

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Fredrik Reuter  
#499553 Hej,
En uppdatering:

Bilagor i PM ska nu fungera.

Sedan är Aktiva trådar från och med nu uppdaterad. Det går i mobilen nu att se vem som gjort det senaste inlägget och när det gjordes. Finns inget svar i en tråd så är inledande text i första inlägget synligt där istället.

Vidare har jag gjort ett förslag på en ny version av Aktiva trådar, här behövs input på vad du tycker, generellt så gäller:

- Bilder är större och granarna är alltid där.
- Mobilanpassat, det ser kanske lite torftigt ut i desktop men den som vill får testa även den.
- Sidnavigeringen är borttagen, istället laddas sidan kontinuerligt så länge du vill scrolla och det finns inlägg.
- Snabbare.

Testa och återkom gärna med synpunkter!

Denna nya beta-test är byggd för att möta upp de synpunkter som kommit i denna tråd, om den faller väl ut så kan den gå parallellt med vanliga aktiva trådar.

Lägger länken i spoiler så den inte sprids så mycket:


   TS
Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Fredrik Reuter  
#499624 Nu ser jag att det testats lite med den dolda länken ovan. Men vad tycker ni? Input från er är viktigt, tack på förhand! 👍

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).