Traktorn i skogen

Fendt

5 inlägg 3845 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fendt

Botvig  
#498286 Är det någon som vet var helljusreläet sitter på en fendt 306LS.
Kopplingsshemat är inga problem, det är placeringen var på traktorn det sitter.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Fendt

Dennis1982  
#498311 Har du kollat på höger sida ovanför säkringslådan när du fällt huven? Jag menar det sitter reläer där på min 308 LSA. Dock osäker på om det är till just helljuset.
/Dennis

Avatar Fallback

Re: Fendt

Botvig  
#498313 Har sett att det sitter några där,b.l.a. blinkrelät får kolla detta. Sitter också relän under instrumentpanelen där det är så trångt om man inte plockar bort ratt och snabbväxel. Hoppas någon vet innan jag plockar ned något onödigt !!

   TS
Avatar Fallback

Re: Fendt

Dennis1982  
#498316 Jag hade bort instrumentpanelen för ett par veckor sen när ljuset krånglade, var glappkontakt. Men du får ganska bra plats om du tar bort snabbväxel och skruvarna i hörnen. Ratten kan sitta kvar, instrumentpanelen är delad vid ratten så den blir inte mycket ivägen. Har du elschema? Jag har nån gammal bok hemma med elschema om du skulle behöva få scannat ett par sidor. jag kan inte läsa dem ändå :)

Avatar Fallback

Re: Fendt

Botvig  
#498322 El shemat har jag.
Har lyft instrumentpanelen tidigare vid byte av ljusknapp. Men för att se om någon kabel är bränd eller kolla reläen som sitter där behöver man komma åt bättre. Hoppades att inte ljusreläet sitter där. Någon som vet?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).