Traktorn i skogen

Valmet 6250

11 inlägg 5953 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 6250

NIM  
#497663 Jag har en Valmet 6250 med processor ARBRO 350 som jag gallrar med.
I fredags slutade värmen plötsligt att fungera i traktorn vilket ju inte är så bra nu när det är kallt.
Är det någon som råkat ut för detsamma eller har en ide vad det kan vara för fel och hur man fixar felet.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valmet 6250

ÅsaNisse  
#497668 Ett tänkbart fel när värmen lägger av är att toppackningen gått i motorn. Då får du en gasbubbla i kylsystemet och cirkulationen stannar. Det märks också att den trycker ut vatten i kylarlocket och bubblar i expansionskärlet. Ofta får du en vit rökpuff när du startar kall motor.

Avatar Fallback

Re: Valmet 6250

H-P  
#497677 Går motorns temperatur upp till normal?

Avatar Fallback

Re: Valmet 6250

NIM  
#497750 Motortemperaturen r normal.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 6250

JohannesG  
#497770 Har du kollat att det fortfarande finns tillräckligt med kylarvätska i systemet? Blir det för lite kan det bli så att det inte finns tillräckligt för att cirkulera runt hela systemet. Alternativt att det bara kommer runt vid fullgas.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 6250

källshult  
#497778 så var det på min 6300 att var det för lite kylvätska i traktorn fick jag ingen värme bara när man körde på höga varv på traktorn motor tempen var normal.

Avatar Fallback

Re: Valmet 6250

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#497786 Noga med nivå då elementet ligger i taket

Avatar Fallback

Re: Valmet 6250

husqvarna_med_sthil  
#497827 Jag har precis fått igång värmen i min Zetor genom att lufta och då kom det varm luft igen men det avtog igen och jag har hittat en läcka på ventilen som reglerar inloppet till värmepaketet och misstänker att det drar in luft den vägen och förstör cirkulationen. Kanske samma för dig att du får in luft någonstans ?

Avatar Fallback

Re: Valmet 6250

NIM  
#499283 Problemet var för lite kylarvätska.
Tack för tipsen!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 6250

JohannesG  
#499285
NIM skrev:Problemet var för lite kylarvätska.
Tack för tipsen!

Tack för återkopplingen! :-bd

Dock bör du hålla ett öga på varför det blivit för lite kylarvätska.

Avatar Fallback

Re: Valmet 6250

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499303 Kolla lite på din vattenpump med, min började läcka när den var slut

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).