Öppna kategorin

Skithuset

228 inlägg 56491 visningar 26 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skithuset

Flax12  
#497412
sundelius skrev:Vi har faktiskt byggt lite idag mellan OS tittandet
Imorgon får jag tömma det vänstra facket i vagnslidret för takhöjden räcker inte till där skithuset står nu

1518278715_img_20180210_162045_226.jpg

Inget fuskbygge där inte! Ser bra ut. :-bd

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#497417 Tack :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Skithuset

JPW  
#497484
alias skrev:
sundelius skrev:Japp, Skogmas vedkamin. Har den i andra byssjan, stockhuset och tältet.
Enkel och prisvärd


Å jag som hade trott och hoppats på bergvärme... :wink:

MVH
Alias


Biogas trodde jag...

Avatar Fallback

Re: Skithuset

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#497561
JPW skrev:
alias skrev:
sundelius skrev:Japp, Skogmas vedkamin. Har den i andra byssjan, stockhuset och tältet.
Enkel och prisvärd


Å jag som hade trott och hoppats på bergvärme... :wink:

MVH
Alias


Biogas trodde jag...

Han måste väl få äta annat än ärtsoppa o kålpudding när han använder kojan? :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#497612 Vi fick ihop de två kvarvarande väggarna idag innan vi frös för mycket om händer och fötter

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skithuset

Torbjörn Johnsen  
#497707 Sätter du i en riktig kamin i den där så kan du köra ner vagnen till sjön och ha den som bastu när det inte är huggarsäsong! :-bd

Avatar Fallback

Re: Skithuset

Brorsan  
#497716
Torbjörn Johnsen skrev:Sätter du i en riktig kamin i den där så kan du köra ner vagnen till sjön och ha den som bastu när det inte är huggarsäsong! :-bd

Det är så man bygger en avdragsgill bastu, Kalla den huggarkoja. :d

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

ananders  
#497720
sundelius skrev:Vi fick ihop de två kvarvarande väggarna idag innan vi frös för mycket om händer och fötter


Medhjälpare ser nöjd ut med vad han åstadkommit, hoppas arbetsledaren är lika nöjd för det borde han vara så långt. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#497725
Torbjörn Johnsen skrev:Sätter du i en riktig kamin i den där så kan du köra ner vagnen till sjön och ha den som bastu när det inte är huggarsäsong! :-bd

Kaminen på Skogma har faktiskt en sarg som tillbehör för att göra det till bastuaggregat så jag har tänkt tanken.
Har inte koll på vad man behöver göra med tanke på fukten i en bastu. Hade tänkt att ha en diffusionsöppen lösning

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#497727
Brorsan skrev:
Torbjörn Johnsen skrev:Sätter du i en riktig kamin i den där så kan du köra ner vagnen till sjön och ha den som bastu när det inte är huggarsäsong! :-bd

Det är så man bygger en avdragsgill bastu, Kalla den huggarkoja. :d

Inte mycket att dra av, har inte köpt något till kojan än

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#497728
ananders skrev:
sundelius skrev:Vi fick ihop de två kvarvarande väggarna idag innan vi frös för mycket om händer och fötter


Medhjälpare ser nöjd ut med vad han åstadkommit, hoppas arbetsledaren är lika nöjd för det borde han vara så långt. :-bd

Han är nöjdast av alla

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skithuset

Göt  
#497737 En bra tråd det här så man får se hur man ska göra :-bd 🤗

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

Motorista  
#497831
totte skrev:Det där blir nog inte alls så dassigt.

finurligt där :grin:

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#498953 Idag blev det fem takstolar.
Medhjälparen valde bio och kompis istället, vad ska det bli av dagens ungdom :roll: :wink:


1518979318_20180218_184447.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Skithuset

åberg  
#499106
sundelius skrev:Idag blev det fem takstolar.
Medhjälparen valde bio och kompis istället, vad ska det bli av dagens ungdom :roll: :wink:

Rationellt beslut av medhjälparen att slita ut en generation i taget.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).