Skogsvagn (Huggarvagnar)

söker ca 4 tons driven vagn

8 inlägg 3916 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

söker ca 4 tons driven vagn

jarsen86  
#497710 Hej,
Letar efter en lite driven vagn till ett projekt som jag funderar över, hittar tyvärr inga bra vagnar till detta någon som har eller vet någon tillverkare av detta.



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: söker ca 4 tons driven vagn

Sti L  
#497715 Så små vogner har jeg aldri sett eller hørt om med drift. Får jeg spørre hva som skal bygges?

Avatar Fallback

Re: söker ca 4 tons driven vagn

Hema  
#497721 Finns ju enaxlade gamla militärvagnar, som kanske skulle kunna passa?

Användarvisningsbild

Re: söker ca 4 tons driven vagn

ss0803  
#497729 Kolla med Kranman om de satt denna i produktion:

Avatar Fallback

Re: söker ca 4 tons driven vagn

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Användarvisningsbild

Re: söker ca 4 tons driven vagn

Månskensbonne  
#497816 Kranman har tidigare haft en 5 tons kärra som hette T5000 som har drivning.

Den har inte funnits med i deras modellprogram på hemsidan på ett tag så vet inte om den finns att tillgå längre. Har själv en sådan vagn. Kan misstänka att priset gjorde att de inte sålde så många utav den och la ner den. Påminner i storlek om den som finns med i youtubeklippet men har en ram i galvade fyrkantsprofiler.
Är själv mycket nöjd med denna vagn som passar perfekt bakom en mindre traktor. Nackdelen som jag ser det är lastkapaciteten och en något svag kran. Men är inga problem att köra timmer om man tänker sig för vilka längder man apterar. Är inne på 4:e vintern med den och har kört ca. 75 fub per vinter plus en hel del ris. Är fantastiskt smidig där det är trångt.
Hör gärna av dig om du har mer frågor.

Användarvisningsbild

Re: söker ca 4 tons driven vagn

jarsen86  
#497819 Har kollat med kranman men dom gjorde bara den prototypen sen blev de inget mer av den. Försökte även köpa vagnen till woodtigern men det gick inte för ce märkningen skull. Vill hitta en vagn man kan sätta band på.

   TS
Användarvisningsbild

Re: söker ca 4 tons driven vagn

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#497822 Weimer har 5 ton med drivning som tillval.. http://www.weimerforest.com/sv/skogsvag ... -4200.html

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).