Traktorer och processorer

Deutz-Fahr i skogen?

64 inlägg 37643 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Deutz-Fahr i skogen?

stegmaster  
#497424 Nu kan inte jag bidra med så mycket när det gjelder Deutz, dock har jag alltid hört ryktesvägen att man ska undvika dessa som heter MK1, och til dels MK2, som visst inte blev helt bra förr MK3 rundt år 2000 eller så.
Vet inte riktig vilka modeller detta er men det åtminstone 90 tals modeller av Deutz, typ 1995 -til 1999 eller så??? :???:
Någon som er mer kunnig??

Men varför börja bygga om en masse på en "gammal" traktor, om du kan hitta en valmet 6000/8000 serie, som du kan köra precis som den er???
(antar att du tänker bygga om Deutz`n så det går att sitta bakåt??)

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Deutz-Fahr i skogen?

JohannesG  
#497427 NEJ, NEJ, inte alls så jag tänker. Bara nyfiken efter att ha kollat på en annons med mycket bilder, och så kom jag att tänka på denna tråd.

Siktet för oss är inställt på en Valtra 8050 eller 8150. Men eftersom vi insåg att vi vill ha en 8X50 så får det vänta lite då priset är högre än på 8X00.

   TS
Avatar Fallback

Re: Deutz-Fahr i skogen?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#497600
Janne Deutz skrev:Här kommer en liten film med min Deutz
Och kesla vagn under massa körning


https://splice.gopro.com/v?id=7zkA5d




[url][/url]
JohannesG skrev:När jag var på Gallringsdagarna igår blev jag ganska imponerad av platsen i en Deutz-Fahr traktor i samma storlek som Valtras A-serie, för att vara så liten var det ganska bra med svängrum. Jämförde med Valtras N-serie och där var trångt. Jag syftar framförallt på platsen när man svängde runt, alltså mellan hjulhuset och stolen, bakåt var det inga problem i någon av dem. Jag är osäker på vad det var för modell så någon vänlig får gärna berätta det. Skulle enligt säljaren vara 88hk.
EDIT: mest troligt är att det är en 5090 G eller 5090.4 G.

Deutz-Fahr känns inte som så vanlig i Sverige och speciellt inte bland dom mindre traktorerna, inte heller i skogen. Jag har ganska dålig koll på dessa, men tycker det skulle vara intressant att diskutera. Fanns inget dubbelkommando typ Twin trac, men det borde inte vara omöjligt att lösa. Hyfsat med plats för kedjor, i alla fall vid bakhjulen, glömde kolla fram. Hur är de för övrigt?

1474712610_jg_.jpg

Mer bilder finns i JohannesG - Tråden om gallringsdagarna 2016


Synd att filmen är borta

Avatar Fallback

Re: Deutz-Fahr i skogen?

Axl  
#687183 Stod en 5090 och glänste idag när jag var på lantmännen... tror ni man kan montera dit original passagerarstol i skogshytten? Eller är skärmen omgjord?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).