Arbetskläder för skogen

Bra Skyddshjälm

20 inlägg 10647 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bra Skyddshjälm

MDin  
#478872 Förmodligen kopierar dom varandra.
Har varit runt i dag å kollat, de flesta är smäck i min bedömning.
Det blev en Peltor, å funkar det inte så blir det att bygga om innandömet eller kassera.
Technical var rätt lätt men jag tyckte att den var lite för "plastig". Torbjörn_2150 har ju haft en del problem med den.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bra Skyddshjälm

T Landström  
#478886
MDin skrev:Förmodligen kopierar dom varandra.
Har varit runt i dag å kollat, de flesta är smäck i min bedömning.
Det blev en Peltor, å funkar det inte så blir det att bygga om innandömet eller kassera.
Technical var rätt lätt men jag tyckte att den var lite för "plastig". Torbjörn_2150 har ju haft en del problem med den.


Tror det är så enkelt att Stihl köper hjälmar av Peltor/3M och sätter sin logga på dem.
Precis som Husqvarna och Jonsered har köpt in hjälmar från Balance och kåpor från MSA/Sordin.
Detta förfarande är väldigt vanligt...

Användarvisningsbild

Re: Bra Skyddshjälm

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#496925 Ni som använder Protos, precis fått hem min vackra Protos - Röd och Gul! Den sitter som en smäck på huvudet så jag undrar, behöver man verkligen hakremmen? Fick ingen sån med min, den ska tydligen beställas särskilt, men som sagt, behövs den?

Användarvisningsbild

Re: Bra Skyddshjälm

JensSkoog  
#496964
Uvskogen skrev:Ni som använder Protos, precis fått hem min vackra Protos - Röd och Gul! Den sitter som en smäck på huvudet så jag undrar, behöver man verkligen hakremmen? Fick ingen sån med min, den ska tydligen beställas särskilt, men som sagt, behövs den?

Nej, vad ska man med den :wink:

Användarvisningsbild

Re: Bra Skyddshjälm

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#497355 Nu har den blivit provad idag i rollen som allroundhjälm. Den fungerar utmärkt som hjälm att ha när man kör fyrhjulingen i transport. Den sitter säkert på med rejäl ljuddämpning, och något hakband behövs verkligen inte! :smile:

Tror det här kommer bli alldeles utmärkt som allroundhjälm för mina behov. Ska köpa till glasögon som kan kopplas på så blir den perfekt för det mesta.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).