Motorsåg och handhållet

Stihligt erbjudande!

21 inlägg 5988 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stihligt erbjudande!

Noobe  
#497031 Jag har gått och haft investeringsfunderingar på en HVA550 och så hittar jag det här! :surp:
Känns som om jag måste ompröva mitt beslut och slå till på denna. Och om jag förstått det rätt så ska 261'an vara i samma klass som 550 och prisvärd redan till ordinarie pris, eller har jag missat någonting?

1518120984_stihl.jpg




   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihligt erbjudande!

Göt  
#497051 Var ett bra pris det är en väldigt bra såg...Var hittar du det priset?

Användarvisningsbild

Re: Stihligt erbjudande!

Noobe  
#497095 Hos Swedish Agro/Kalmar.
Det låter som du tycker att jag ska slå till? :-BD

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihligt erbjudande!

Jckssn  
#497098 För det där priset hade jag slagit till direkt! Synd att det inte är närmare...
Måste kanske gå in till min lokala handlare och säga att dom ligger snett i prissättningen :smile:

Användarvisningsbild

Re: Stihligt erbjudande!

JensSkoog  
#497100 Kanonpris på en topp allroundsåg :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Stihligt erbjudande!

Fredrik Reuter  
#497106 Hej,
En liten passus är att de visar bilden på den gamla 261:an i annonsen. Man ser det på kedjekåpan. Det är i och för sig inget fel på denna 261:a men det kan ändå vara bra att känna till. I tråden Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift kan du läsa mer om skillnaderna.

Användarvisningsbild

Re: Stihligt erbjudande!

Noobe  
#497118 Som vanligt när man tycker att något är för bra för att vara sant, så är det så!
Tryckfel i annonsen! Priset var exklusive moms, så priset var egentligen bara nedsatt tusen kronor, dvs 5990:- inklusive moms. De hade också reserverat sig för tryckfel i annonsen så det var inte mycket att göra åt. :cry:
Men funderar på att slå till i alla fall...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihligt erbjudande!

Noobe  
#497119
Fredrik Reuter skrev:Hej,
En liten passus är att de visar bilden på den gamla 261:an i annonsen. Man ser det på kedjekåpan. Det är i och för sig inget fel på denna 261:a men det kan ändå vara bra att känna till. I tråden Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift kan du läsa mer om skillnaderna.


Det är den nya modellen de säljer, inte den på bilden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihligt erbjudande!

Meijer  
#497122 Jonsered CS2253 WH för 5499kr på Jula kanske kan vara något?

Avatar Fallback

Re: Stihligt erbjudande!

jannee  
#497124 Bra pris för Jonsereden - MEN vem har garantiansvaret,
Har nämligen ägt en liknande dj**l köpt av Lantmännen och de sket fullständigt i garantiansvaret.
Först transportera tillbaka sågen till köpestället för att därefter vänta några veckor innan sågen kom i retur - fortfarande med samma problem. Efter att gjort detta ett antal gånger fick jag efter ETT år till slut tillbaka pengarna. Under den tiden (ett år) hant jag inte ens köra tio tankar med sågen.
M.a.o. värt mycket pengar att de som står för garantin också kan och vill åtgärda de eventuella problem som kan uppstå.
Snål han spar - men fan han tar.

Användarvisningsbild

Re: Stihligt erbjudande!

Noobe  
#497197 Äh jag slog till i alla fall!
Det blev inte så dålig affär trots allt! :-bd Fick med allt på bilden, inklusive den lilla strömbrytaren till handtagsvärmningen som inte borde vara där! Men jag är inte den som klagar... :ymparty:
På Maskinklippet hade det på bilden kostat 8 722:-

1518193539__20180209_172502.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihligt erbjudande!

Göt  
#497235 Är du säker på att du inte har handtagsvärme då? Grattis till ett bra köp :-bd

Avatar Fallback

Re: Stihligt erbjudande!

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#497239 Mulig eg missforstår no men bøylen er den med varme. Den uten ser annleis ut, har begge på arbeid. Er veldig lite klaring til vernebøylen på den med iverfall, på den sagå me har.

Avatar Fallback

Re: Stihligt erbjudande!

torbjorn_2150  
#497240 Hur långt är det längre svärdet? Och hur långt kan man/är det meningsfullt att sätta på?

Användarvisningsbild

Re: Stihligt erbjudande!

JensSkoog  
#497255 Där har du gjort en bra handel, @Noobe :-bd :-bd

Är det 13" och 16" eller 18" du har fått med?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).