Före och efter jobbet

Skogsbruksmässan Råsbo by Heby

5 inlägg 2206 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogsbruksmässan Råsbo by Heby

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49349 Var och kollade på mässan som maskintillverkarna för mindre maskiner ordnar i 2 mil norr om Heby efter väg 56. Fre_Lördag.
Kom lite tidigt på morgonen alla utställare var inte helt klar. Hamnade i kaffe stugan, där fans finnska generalagenten för Terri och dennes kamrat (tjänsteman på känt maskinfabrikat, han vill vara anonym) Pank på svenska kronor.
Dvs. inga kronor inget kaffe
Dessa två gentlemän bjöd Göran Skoglund och jag på kaffe och macka och fick en trevlig pratstund om finska maskintillverkares situation. Den var naturligt vis bättre än att det borde räckt till kaffe.
ALLA var där Malva, Vimek, Oxen, mf. Vedmaskiner.Beståndsgående skördare Rottne, Sampo, JD, Vimek Terri med Keto agrigat.
Ett trevligt inslag med skogshästar och olika redskap till dessa. Ett mycket smidigt alternativ. (Kvinnersta skolan)
Vimek var där med hela maskin programmet. Nya biokombin var också med.
Kesla med sitt lilla smidiga klippagrigat, samt kranar. Möre visade kran med komfortled.
Bolagen var också representerade, nämnas bör dock Holmen som var ute på slingan, bjöd på kaffe och renklämma, verkligen välplacerade.
Ett bra initiativ av Martinell som står för mässan och terri tillverkningen.
Vintermässa med möjlighet att provköra.
En trevlig mässa som var överblickbar väl värd ett besök.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsbruksmässan Råsbo by Heby

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49428 Hmm det verkade ju vara riktigt trevligt...
Klart att de får ju inga maskiner sålda om de inte marknadsför sig

Användarvisningsbild

Re: Skogsbruksmässan Råsbo by Heby

Torparn79  
#49454 Pärsk, det missade man ju!!!

han har känsla för aktiviteter farbror Martinell, så jag är övertygad om att det var lyckat..

Råsbodagen brukar ju vara en lyckad tillställning som han har kört i många år, jordbruket förr-tema..

Användarvisningsbild

Re: Skogsbruksmässan Råsbo by Heby

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49718 Jag var också där, mycket trevlig tillställning.
Lagom många utställare och trevlig stämning.
Hästarna var verkligen kul att se.
Slog till på ett par huggarkängor med mässrabatt. :)

Avatar Fallback

Re: Skogsbruksmässan Råsbo by Heby

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49727 Det hände ett missöde på lördagen, vid den manuella veteran huggningen gick ett träd fel, föll över en veteran bandtraktor och skadade en man i benet.
Kommer säkert att bli besvärligt för arrangören då en olycka skedde.
Hoppas inte det leder till att mässan läggs ned.
I dagens läge är inte en olycka bara en olycka. Det är också en födkrok för många på gott och ont.
På gott är ju att det ska förhindras att händelsen upprepas.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).