Vedmaskiner, flishuggar

Pris Bilke s3

24 inlägg 23955 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pris Bilke s3

nilsszzon  
#497026 Tjena

någon som har koll på priserna från bilke?
har skickat 2 mail till Lasse på bilke men svar har uteblivit så intresset börjar svalna på produkten men hade varit intressant med lite prisuppgifter, har inte kunnat googla fram detta därav min fråga till både er och Lasse på bilke



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#497033 Provat att ringa? har för mig att den låg på 60 tkr för några år sedan

Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

nilsszzon  
#497036 Nix, använder telefon väldigt lite då jag har alldeles för mkt att göra så är mailen smidigare och att man har siffrorna som gäller på skrift för att undvika missförstånd

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#497037 Jo ringa tar lång tid...

Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

nilsszzon  
#497040 om man jobbar ständig natt så är man kanske inte så pigg på att ringa runt när man vaknat efter 13 på dagen och sen inte ringa senare än 16 till de som arbetar normalt? därav är mailen rätt fin för den kan man skriva på natten när det passar?

eller du misstycker??

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#497042 Misstycker? du som är intresserad inte jag. Som jag skrev innan runt 60 tkr

Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

nilsszzon  
#497047 perfekt , har du en sådan själv eller vet ngn som äger och brukar en?

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#497049 Tyvärr inte, hade funderingar men det blev inget. Ska du ha den för eget bruk eller ska du sälja veden? Verkar inte vara nån maskin om man ska sälja ved då vedträden inte blir "fina" nog.

Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

nilsszzon  
#497057 nej verkar som det är kört lopp att sälja veden från den :/

har precis köpt en stor fastighet ( gammal skola ) som är veduppvärmd som jag ska göra om till 3 lägenheter till holländare , tyskar som ska komma och besöka naturen och det går förbannat mkt ved till det dåligt isolerade eländet så tänkte på bilken då den verkar väldigt snabb.
jag vill dock inte lägga mkt mer pengar än de ca 60 tusen på en maskin så alternativen är inte så många

dock kvarstår lösningen att leja in klyvningen av en bekant med en hakkepilke , då jag ändå anlitar honom för skotning.

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#497060 Hur mycket ved räknar du går åt? Hakkepilken är ju inte den snabbaste om man vill ha stora volymer"har själv ägt en 1*37". Vad ska du driva den med?

Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

nilsszzon  
#497063 har inte räknat så långt ännu på förbrukningen , nuvarande vedpanna läcker på baksidan och enligt rörmokare är det svårt att laga så blir byte av panna, har en ny atmos vedpanna ståendes som jag ev smäller in där. pannan som är där idag tar 1 meters bitar så det försvinner snabbt

har 2 traktorer en 135a och en 165a MF , blir nog den lille som får agera vedtraktor då den är billigast i drift

enklast hade varit att sätta in annat värmesystem ev luft/vatten , men är ett bra sätt att nyttja lövet på markerna i sina egna hus , där jag bor i NV skåne där klyver och säljer var och varannat hushåll så det är alledes för svårt och olönsamt att komma in som ny vedproducent till att sälja med :/

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

nilsszzon  
#497065 dock hade jag kunnat sälja 50-60 m3 ved med bilkekvalitet till nära vänner per år som idag handlar av andra som de inte har koppling till.

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#497069 https://www.blocket.se/sodermanland/Ved ... ?ca=22&w=3

Om det är nånting att ha är frågan

Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

nilsszzon  
#497076 det var ett alternativ , eller får man ha lite is i magen och se om ngn bilke blir till salu på lite närmre håll.
finns 2 st på blocket men är högt upp från skåne.
ingen ko på isen ännu , jag tackar för dina svar flisaren!

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris Bilke s3

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#497080 Inga problem :-BD

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).