Motorsåg och handhållet

Livslängd ryggbatteri?

6 inlägg 2424 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Livslängd ryggbatteri?

forest.  
#496614 Någon här på skogsforum som vet hur lång livslängd det är på Husqvarnas ryggbatteri när det är dags för nytt?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Livslängd ryggbatteri?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#496620 Vet ej! Har förvisso ett ryggbatteri, men använder det ej. Mina BLi 110 (3,0Ah) hade jag i knappt 3 år, innan jag bytte till BLi 200 (5,2 Ah). Kanske samma livslängd för ryggbatteriet?
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Livslängd ryggbatteri?

källefall8  
#496687 Tror man garanterar 1500 laddningar enl nån standard som innebär att det då inte ska understiga 70% av nominell kapacitet

Avatar Fallback

Re: Livslängd ryggbatteri?

Hema  
#496842 HVA ger 2år, sedan är det bara bonus. Mitt batteri har gett upp. Ska testa med lite olika knep o se om jag kanske kan få liv i det igen. Men det blir nog byte av celler och då blir det Panasonicceller eller liknande och då kommer jag få bra mycket bättre än dagens 14,4.

Avatar Fallback

Re: Livslängd ryggbatteri?

forest.  
#497245 Vem lämnar man inn batteri för cellbyte? eller gör man det själv?

   TS
Avatar Fallback

Re: Livslängd ryggbatteri?

Hema  
#497288
forest. skrev:Vem lämnar man inn batteri för cellbyte? eller gör man det själv?

Jag har inte öppnat upp min ännu, men det beror på. Men batteribolaget eller motsvarande tror jag kan fixa sådant.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).