Skruvanslutningen på den äldre gick de att sätta en gaffel imellan, men nu är de bara flatstift
totte skrev:Eller koppla ihop ledningar med en rejäl toppklämma.
Zixten skrev:Kanske att jag inte riktigt förstår problemet, men funkar denna grej? Se länk...
https://www.wurth.se/produkter/fordonsr ... isolerade/
Brorsan skrev:th skrev:Det går ju att löda in tråd även på ett flatstift.
löder man fast dom är risken att det blir för stumt. I alla fall för mig som gärna har för mycket tenn och värme.
th skrev:Brorsan skrev:th skrev:Det går ju att löda in tråd även på ett flatstift.
löder man fast dom är risken att det blir för stumt. I alla fall för mig som gärna har för mycket tenn och värme.
Skall men löda saker som utsätts för stora temperaturväxlingar är det viktigt att man har någon form av expansionsböj någonstans så att inte fogen töjs utan istället ledaren in till fogen fjädrar. På den gamla hederliga tiden med trådade motstånd och temperaturcyklad elektronik monterades de antingen med "Japanmontering", dvs. stående, eller liggande med en extra böj på den ena ledaren.