Skogsekonomi

Avverkningskontrakt 10år gamla

4 inlägg 2055 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Avverkningskontrakt 10år gamla

MrHan  
#496408 Kan någon hjälpa mig hur jag ska kunna förlora så lite som går i detta ärende.

2004-2008 ägde jag skog och averkade via kontrakt med stor aktör, jag hade en revisor / Erfaren skogsägarae till hjälp (som jag blev blåst av) för att deklarera och sköta skogen.

2008 såldes skog och jag bröt kontakten med personen som lurat mig genom hela denna affär, jag även flyttade vi detta tillfälle till annan adress, med hjälp av en annan revisor blev jag avregisterad och helt avslutad som näringidgare 2010.

Under 10år har denna stora skogssktör skickat ut en översikt på avverkningskontrakten utan att jag fått dem, den som bott på min gamla adress har troligt slängt dem, men 2017 bran det på den adressen och brevet retunerades och jag har i år fått reda på att jag har en stor del innestående medel på detta gamla kontrakt efter de hittat min nya adress.

Hur kan de betala ut detta till mig? måste jag momsredovisningsanmäla mig och bli näringsidgare igen för detta?
Kan jag plocka ut det i små portioner för att slippa skatta bort 50-60% av pengarna?



   TS
Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Avverkningskontrakt 10år gamla

nattuggla86  
#496415 Ring skatteverket. Men spontant känns det som att de skulle kunna riva upp dina gamla deklarationer och fördela över tid, detta är dock bara ren spekulation. Men SKV bör veta.

Avatar Fallback

Re: Avverkningskontrakt 10år gamla

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#496675 Leta reda på den bästa redovisningsekonomen med skogskompetens du kan hitta. Detta löser man inte själv utan att jobba med skogsekonomi på heltid.
Vilken geografi gäller det? Du kan nog få tips om någon bra genom forumet.

Användarvisningsbild

Re: Avverkningskontrakt 10år gamla

MrHan  
#496677 Jag bor i Stockholm norra sidan, tips mottages gärna på redovisning hjälp. För att förtydliga är att revisorn som hjälpte mig 2010 inte i livet längre så jag kan inte få hjälp där tyvärr, enmans företag.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).