Motorsåg och handhållet

ms 241

22 inlägg 9038 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: ms 241

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203110 Det gick att få den med vanligt drev och .325 kedja så jag tog en. Startar snällt och puttrar fint på tomgång men något vidare driv är det inte. Stihl kan vara lite sega i början så den kanske kommer efter någon dag när automatförgasaren börja komma på att den är i skogen. Men där jag är för tillfället i björkslutavverkning funkar gamla 261:an betydligt bättre.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: ms 241

fs480  
#203277 Bästa gallringssågen idag!!

Avatar Fallback

Re: ms 241

Valmet 505  
#203487 Håller med fs 480 förmodligen det bästa över disk men det tog mej ett 20 tal tankar innan den släppte ordentligt

Användarvisningsbild

Re: ms 241

JensSkoog  
#496541
Skogsola skrev:Det gick att få den med vanligt drev och .325 kedja så jag tog en. Startar snällt och puttrar fint på tomgång men något vidare driv är det inte. Stihl kan vara lite sega i början så den kanske kommer efter någon dag när automatförgasaren börja komma på att den är i skogen. Men där jag är för tillfället i björkslutavverkning funkar gamla 261:an betydligt bättre.

Väcker den här gamla tråden :wink:

Undrar om du fortfarande körer MS241 och om du använder .325 kedja på den, @Skogsola ?
Köpte mig en MS241 med handtagsvarme i veckan som var, och det kunne vara intressant om jag kunne köra .325 på den eftersom jag har några 13" svärd och kedjor i den delningen.

Har körd sågen lite och den känns rätt bra, och det är skönt med handtagsvarme :grin:

Avatar Fallback

Re: ms 241

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#496545 Har .325 på den bara för att slippa att fippla med flera kedjesorter. Men svärdet lär vara speciellt till den sågen har jag för mig. Stihls svärd och kedjor är en djungel.

Avatar Fallback

Re: ms 241

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#496667 Har 241 samma svärdsfäste som 200 och 201?

Avatar Fallback

Re: ms 241

Ferguson system  
#496670
busholle skrev:Har 241 samma svärdsfäste som 200 och 201?


Ja, det har den.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).