Traktorer och processorer

Mb trac 1300

27 inlägg 8494 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mb trac 1300

Husqvarna1  
#496266 Hej vet att mb trac 1300 och större ska ha vändbar förarplats
Men jag vet inte hur man gör för att vända
Är det en spak ?
Var sitter den så fall



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Mb trac 1300

Blondin 750  
#496268 Jag tror inte att det är självklart att den kan vridas även om det ser ut så, men om den är vändbar så finns det en film på YOUTUBE som visar hur. Traktorn måste stängas av först i alla fall, tror det är något med handgasen om jag inte minns fel. Ska kolla om jag kan finna videon.

Avatar Fallback

Re: Mb trac 1300

Blondin 750  
#496269 Sök på ”MB-trac drehsitzfilm-2” spärren sitter i handgasen. Den ska föras framåt.

Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

JohannesG  
#496271 Jag är inte 100% säker på att alla har denna funktion, även om det borde vara så. Det är samma reglage som handgasen. Dra den bakåt för att öka varvet. Tryck den hela vägen fram mot fönstret för att vrida runt.
Kolla på denna filmen:


Har du en MB trac 1300?
Senast redigerad av JohannesG mån 05 feb 2018, 20:43, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Mb trac 1300

Blondin 750  
#496273 Mercaägarna är på tårna idag! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

Husqvarna1  
#496281 [img][img][/img][/img][img][img][/img][/img]
Har dena vridbar förarplats

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

JohannesG  
#496284 Det kan jag inte svara på. :sad: Ser ut att vara en del pyssel med den traktorn!
Ring och prata med Johan på Swedmog så får du säkra svar. Han kan det mesta om dem.

Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

Husqvarna1  
#496287 En stol och dör sidor så blir den fin

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

JohannesG  
#496289 "Kuddar" i taket också. Ser även ut att sakna luftkanalen på vänster A stolpe.

Men helt klart finns det potential att bli en bra traktor om den inte i övrigt är slutkörd.

Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

Husqvarna1  
#496308 Vad är luftstolpar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

JohannesG  
#496318 Jag har nog fel om luftkanalerna. Efter att jag kollat på lite bilder på 1300 och större ser det ut som att inte alla har det. Men vet att många större har en luftkanal efter främre hyttstolparna (A-stolpe) för att få luft även nere vid fötterna. Både fläkt och värmepaket sitter i taket på dessa. På de mindre sitter värmepaketet under instrumentbrädan och många har friskluftsfläkt utan värme i taket.

Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

Husqvarna1  
#496329 Hur vet man om det är vändbar förar plats utan att se traktorn live
Är det något att ha
Hur blir det med växlingen .
hur är en mb 1300 som transport traktor kanse med 3-5 ton bakom

   TS
Avatar Fallback

Re: Mb trac 1300

Blondin 750  
#496343 Transporter är ju MB Tracs paradgren och med 5 ton bakom så kommer du knappt att märka det på en 1300. Som vanligt gäller det att ha ordning på grejerna när det gäller bromsar mm och speciellt om hastigheten är 30kmh ++.
Hur du ser om den är vändbar vet jag inte riktigt om jag kan förklara på nåt enkelt sätt, det beror nog mer på dina grundkunskaper om tekniska ting och om det går att lista ut det. Ring annars Johan på Swemog han har stenkoll på hur det ska se ut och har säkert koll på just din traktor. Om den är vändbar så måste det sitta en svivel under stolen/manöverpanelen. Växelspakarna sitter ju kvar där dom sitter, du växlar ju då med vänster hand istället.

Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

Husqvarna1  
#496395 Ok

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mb trac 1300

Husqvarna1  
#496455 Vad mycket är en mb trac 1300 i bruksskick värd ??

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).