Arbetskläder för skogen

Huggarbyxor för småväxta!

12 inlägg 5991 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Huggarbyxor för småväxta!

miss_stihl  
#495868 Hej! Ny här på forumet.
Ska införskaffa nya egna huggarbyxor.
Någon här som provat dessa?

http://www.skogma.se/b2c/Servlet?page=11&anr=282400

Jag är av modell kortare i rocken och dessa fanns med kortare ben.
Någon som har tips på nå andra byxor som inte är så långa i benen?
Nu kör jag med ett par husqvarnabyxor modell jättetungochklumpig men det är ju vinter så jag rymmer ledigt täckbyxor under :wink:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Huggarbyxor för småväxta!

Anders Engström  
#495881 Vi brukar köpa dom som är billiga på skogsbruksdagar, farsan som är kort i rocken låter brorsans fru (sadelmakare) lägga upp dom. Tror hon klippet av, syr med grov maskin och sen syr på en slitdel längst ner. Aldrig märkt att det skulle påverka skyddet att man klipper längst ner

Avatar Fallback

Re: Huggarbyxor för småväxta!

frågande och vetande  
#495917 Köpte ett par från sthil till frun som är 159 cm (160 cm om hon får säga det själv). Kommer inte ihåg vad de heter nu, men kan kolla upp det om det behövs.

Användarvisningsbild

Re: Huggarbyxor för småväxta!

miss_stihl  
#495923
frågande och vetande skrev:Köpte ett par från sthil till frun som är 159 cm (160 cm om hon får säga det själv). Kommer inte ihåg vad de heter nu, men kan kolla upp det om det behövs.


Ja det vore toppen om du kan kolla vad dom heter. Själv e jag snäppet kortare än din fru 155 om jag sträcker på mig :d

   TS
Avatar Fallback

Re: Huggarbyxor för småväxta!

Tosca  
#513613 Bump, @ frågande och vetande.

Avatar Fallback

Re: Huggarbyxor för småväxta!

frågande och vetande  
#513618 Jösses detta har man helt glömt att göra, ska ordna namn samt säga vilka huggarkängor hon provat fram som blivit bäst för henne. :oops:

Avatar Fallback

Re: Huggarbyxor för småväxta!

frågande och vetande  
#513621 Huggarbyxor stihl advance, XS i storlek. Och kängor blev stihl dynamic GTX, dessa kängor brukar dock vara små i storlekarna, frun brukar gå upp en storlek. Hoppas detta hjälper.

Användarvisningsbild

Re: Huggarbyxor för småväxta!

miss_stihl  
#513631 Ops hade glömt bort denna tråden!
Vart ett par stihl xflex i small lite långa i benen men man har ju alltid kängor.
Kängor vart stihls dynamic.
Är sjukt imponerad av brallorna dom är ju nästan som ett par vanliga byxor. Riktigt sköna och smidiga

   TS
Avatar Fallback

Re: Huggarbyxor för småväxta!

Tosca  
#513653 Ja, grattis till att hittat någotsånär rätt storlek, att de är lättburna är bland de viktigaste sakerna - det är ju mycket lättare att alltid använda dem då.

Användarvisningsbild

Re: Huggarbyxor för småväxta!

miss_stihl  
#513659 Hoppas bara dom håller ett tag👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huggarbyxor för småväxta!

halvproffs  
#513667 Så länge du inte testar motorsågskedjan på dom så håller dom läänge. Lättare sagt än gjort kanske.

Användarvisningsbild

Re: Huggarbyxor för småväxta!

miss_stihl  
#513676
halvproffs skrev:Så länge du inte testar motorsågskedjan på dom så håller dom läänge. Lättare sagt än gjort kanske.

Haha det är inget jag tänkt prova i första taget :-ss :-bd

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar