Öppna kategorin

Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli!

22 inlägg 7983 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Skogshuggarn  
#494865 Tycker inte man ska behöva förlita sig på att hitta "den bästa/seriösaste el mest privärda filialen" när man ska handla el serva under ett och samma företagsnamn/kedja. Det ska tveklöst finnas en gemensam kvalitetspolicy" runt detta - oavsett om jag servar i Hudik el Luleå. Bristerna (allt utom skopan), är framfört till Staffare. Responens jag fick var att citat:"vi jobbade under stress". och där kan man väl säga att mitt förtroende tog slut. Någon håg till kompensation har inte utlovats och större delen av brister och fel har jag åtgärdat själv eftersom vi var i kraftigt behov av maskinen. Jag är normalt ingen som klagar i sociala medier, men den här ggn tycker jag att det var befogat. Jag skulle ha skämt ögena ur mig om jag släppt från mig ett dylikt servicejobb.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Skogshuggarn  
#494882 Kan väl säga/komplettera detta med att "ärendet" gick vidare till en annan "filial" hos Staffare gällande ett av servicefelen."Vi hör av oss i morgon" sa verkarn. Knäppt tyst!. Ringde och stötte på. "Jo, jag har glömt, men servicekillen ringer i morgon", Knäpp tyst!. Då drog jag på mig overallen och skruvade själv. Ngn dag senar ringde servicekillen och mumlade om att han fått "fel mobilnummer" och där tog tydligen "självdrivet" slut att konsultera säljare/verkare el ens Eniro. (Adress och mitt namn fanns på båda ställena). "Tack för kaffet" - typ. :^O

   TS
Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Bax  
#494908 Se där ja.
Det var bra info du kom med, och det uppförandet du beskriver skulle inte jag heller tolerera.

EDIT: Jag ska förresten ringa Staffare under dagen i ett supportärende, vi får se hur det går :???: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Skogshuggarn  
#495591
Bax skrev:Se där ja.
Det var bra info du kom med, och det uppförandet du beskriver skulle inte jag heller tolerera.

EDIT: Jag ska förresten ringa Staffare under dagen i ett supportärende, vi får se hur det går :???: :smile:
"Stark samarbetspartner" som man säger i reklamen!,,,, Vad jag tycker om det "tål inte dagens ljus". )Får nog sparken som moderator).

   TS
Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Skogshuggarn  
#495598 Tips till er som är blivande och "långväga kunder" hos dylika företag och ska köpa nya grejor som ska skickas - tex med lastbil.Välj (fysiskt), ut den produkt ni ska ha, exvis skopa, och märk den med erat namn. Gör ni inte det så kan det bli som i mitt fall. FÖRETAGET. väljer ut den som är mest lagerskadad eftersom kunden förmodligen inte vill skicka tillbaka den 60 mil (typ).

   TS
Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Bax  
#495825 Konstigt, skopan jag fick med i min affär var sprittans ny. Utan att ha valt något.

Användarvisningsbild

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Skogshuggarn  
#499528
Bax skrev:Konstigt, skopan jag fick med i min affär var sprittans ny. Utan att ha valt något.


"Sensmoralen" är/var att man som kund är mera benägen att strunta i reklamation om det blir för långt och besvärligt att skicka tillbaka varan.

"Skicka skräpet grabbar!.,,,, den här lär vi ändå inte se igen". (Typ!.)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).