Verkstan

Hydraulcylinder tillbehör

10 inlägg 2721 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydraulcylinder tillbehör

zeetorg  
#494793 Hej,
vart beställer man enklast brickorna som sitter utanför länklagren på en hydraulkolv?
Jag söker också tappar och fästöron till kolvar men är tydligen urusel på att googla.
(OIE har men dåligt utbud)



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Hydraulcylinder tillbehör

Blondin 750  
#494799 Är det här det du söker? https://www.esska.se/esska_se_s/Seegers ... 11970.html

Avatar Fallback

Re: Hydraulcylinder tillbehör

zeetorg  
#494804 Nej tyvärr!

Ibland sitter det brickor som är lite rundade på ena sidan mellan lagringen och fästörat, det är dom jag söker.

Men tack ändå!

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulcylinder tillbehör

Blondin 750  
#494828 Ok, då tror jag att jag vet vad du söker, vet dock inte var man kan tänkas att finna dessa. Kanske enklast och snabbast att låta tillverka några hos någon med tillgång till en svarv, det tar ju inte många minuter att fixa. Och då blir det ju som man vill ha det också..

Avatar Fallback

Re: Hydraulcylinder tillbehör

zeetorg  
#494846 Jodå tanken har slagit mig...

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulcylinder tillbehör

zeetorg  
#495336 @erre @kse Ni som skruvar mycket, ni har ingen ide vart jag kan beställa sådana här saker?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulcylinder tillbehör

ulfgustav  
#495338 Sådana brickor är ju inget speciellt, sök ett lämpligt rör och kapa lämplig längd.
De flesta som tillverkar Hydraulcylindrar brukar ha ledlager med sk bred innerring och då slipper man lösa brickor

Avatar Fallback

Re: Hydraulcylinder tillbehör

zeetorg  
#495347 På mina kolvar måste jag ha någon form av distans, däremot så går det bra med en vanlig planbricka bara den har rätt mått.
Men jag behöver "rubbet" när det gäller infästningen (bygger en pryl).

Jag vill helst slippa utnyttja mina kompisar till att göra dom här prylarna och jag själv har ingen tillgång till maskiner numer.

Att beställa hos någon lokal firma blir nog lite i dyraste laget.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydraulcylinder tillbehör

Erre  
#495375 Är det udda mått du behöver ha så är det nog svarv som gäller.

Annars funkar ju ulfgustavs idé.

Avatar Fallback

Re: Hydraulcylinder tillbehör

zeetorg  
#495437 Ok

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).