Öppna kategorin

Mitt liv med olika sjukdomar

43 inlägg 11467 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Umea  
#494849 Bra kämpat !!!

Tänk på att Läkarvetenskapen går framåt varje dag.

Jag håller tummarna att ett botemedel skyndsamt ska hittas och kunna hjälpa dig.

Lycka till !
Hälsningar från Umeå

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Mowi850  
#494985
Relaskop skrev:Har du forsøkt med lavdose naltrekson? (LDN) Dette er en något "alternativ" medisin,men med bra effekt på mange med autoimmun og inflamatorisk sykdom. Har själv haft bra effekt av denne da jeg har lite av samma problem som dig. Verdt et forsøk og ingen farlige biverknader

Kan du förklara lite närmare min norska är inte den bästa.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Mowi850  
#494990 Sen nästa problem jag har är mitt immunförsvar som är väldigt konstigt. Vilket medför ett antal sprutor varje vecka som inte alltid är så roliga.
Sen får jag tacka för alla glada tillrop det är alltid roligt att få[emoji2]
Fortsättning följer.....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Mowi850  
#494992 För att göra livet lättare i skogen så har jag byggt ett mobilt dass som jag har med mig. Och det värms upp med värmeljus och det blir faktiskt varmt och skönt.
DSC_0543.JPG
DSC_0025_6.JPG

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

totte  
#495038 Jag blir imponerad av din inställning att skapa lösningar, som just det mobila uppvärmda dasset, istället för att ge upp, som jag tror många i din situation skulle ha gjort. Väl kämpat.

Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Relaskop  
#495048 Om du har problem med ditt imunforsvar så tror jag ännu mera att du borde prova ldn. Jag gikk från at vara sjuk annanvar vecka til att nesten aldrig vara sjuk,plus att mina magproblem blivit bättre. Fråga din doktor om lavdos naltrekson.dock er det ej alla doktorer som har nån lit til denne medisin,men den har givit livet tilbaks til många. Fråga bara på så ska jag forsøka svara

Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Mowi850  
#495229
Relaskop skrev:Om du har problem med ditt imunforsvar så tror jag ännu mera att du borde prova ldn. Jag gikk från at vara sjuk annanvar vecka til att nesten aldrig vara sjuk,plus att mina magproblem blivit bättre. Fråga din doktor om lavdos naltrekson.dock er det ej alla doktorer som har nån lit til denne medisin,men den har givit livet tilbaks til många. Fråga bara på så ska jag forsøka svara

Kan du förklara närmare? Googlade men hittade inget på svenska.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Mowi850  
#495233 Nästa del. Jag är även njurtransplanterad i maj 2015. Och innan det då gick jag i dialys i 1,5 år, 3-4 dar i veckan och det var ju inte så roligt. Men när det var över så var det en enorm befrielse. Och jag hade tur som hade en mamma som var villig och donera sin ena njure och det är jag evigt tacksam för.
Och det kan jag ju flika in att har ni inte tagit ställning att bli donator så gör det. Det är stor brist på donatorer i Sverige och lång kö på att få ett organ. Så varje år dör det folk i väntan på ett organ. Så känner man att man vill bli donator så gå in på socialstyrelsen och läs mer.
Och detta är min sjukdomsbild just nu vill ni veta mer fråga och vill ni inte skriva i tråden så skicka ett pm bara så ska jag svara så gott det går.
Så nu i tråden ska jag skriva i tråden om mitt liv i skogen och jordbruket här hemma.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

zeetorg  
#495282
totte skrev:Jag blir imponerad av din inställning att skapa lösningar, som just det mobila uppvärmda dasset, istället för att ge upp, som jag tror många i din situation skulle ha gjort. Väl kämpat.


x 2
Inställningen gör oftast hela skillnaden om man har ett problem, bra gjort!

Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Relaskop  
#495283 Du kan kolla den här; http://www.lowdosenaltrexone.org/
Kort sagt er det en medisin som blokkerer for produksjon av endorfiner i kroppen når du sover. Det er da det meste bildas. Når effekten går ut känner din kropp at den har för lite och provar kompensera. Da får du mycket mere än du annars ville haft,och immunforsvaret vaknar. Du blir nog mycket klokare om du läser själv enn om jag forsøker forklara på svorsk. Det finns massa folk som har upplevt denne medisin som att få livet tilbaks,men tyvärr er den inte like effektiv på alla. Men om du forsøker så finns inget farligt med den. Ønsker deg lykke til! Jag vet hur tråkigt det er att ha det på ditt sätt..

Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Mowi850  
#495319 Ska be min bror läsa detta nästa gång han kommer hem han är mycket bättre på engelska än mig. Sen ska även kolla med mina läkare om detta. Men blir tveksam att det förbättrar immunförsvaret i och med att jag äter imundämande medicin så min nya njure inte ska stötas bort. Men ska absolut kolla upp detta. Alla tips mottages tacksamt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Avslutat-01  
#495329 En liten fråga om njurtransplantationen... hur lång tid efter operationen tog det innan du kunde / fick vara aktiv i skogen?

Jag är sjukskriven inför transplantation som är "på gång"
anmälan är skickad till Akademiska sjukhuset så det blir antagligen februari - mars nån gång som jag ska in

Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Relaskop  
#495361 Det er tyvärr inte alle läkare som kan så mycket om ldn,men du kan ha tur med din självklart. Jag ska fråga andra som kan mera om dette med imundempande medisin er och ldn,så kommer jag tilbaks om jag finner ut nåt

Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

snurra  
#495398 Vilken medicin äter du, själv tar jag Imurel

Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Relaskop  
#495416 Nu har jag pratat med en av dom som vet mest om ldn i Norge,och han berättar at ldn anses som immundempende,så jag sa fel. Det gir jo mening i och med at den fungerer best på autoimmune sjukdomar som er fororsakat av et overaktivt immunforsvar. Jag vet jo inte vilken diagnos du har,men han sa at det finns många typ av magproblem som denne medisin hjelper på. Och din nya njure vil også sannolikt må bättre. Her er en norsk side om ldn om du er interreserad ;
https://sites.google.com/view/ldnno/startside

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).