Skogsmiljö och Trädlära

Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

36 inlägg 7174 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

Erre  
#495226 Kommit vidare än @svampbob?

Användarvisningsbild

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

svampbob  
#495227
svampbob skrev:Jag kom förbi tradaren i torsboda och även dn vid Ålandsbro men nu sitter jag hjälplös i kö vid Nora. Det är även stopp vid Skule och några ställen till.


Sitter fortfarande fast och det verkar även vara stopp i södergående då det har varit lugnt i det körfältet i 30 minuter.

Användarvisningsbild

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

svampbob  
#495228
Erre skrev:Kommit vidare än svampbob?


Torbjörn hann med att informera min sambo om att jag satt fast innan jag berättade det för henne.

Användarvisningsbild

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

Erre  
#495235 Surt! :sad:

Hoppas det börjar röra på sig snart.

Avatar Fallback

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

axwell  
#495237
halvproffs skrev:av halvproffs » Idag, 13:18
Strongt gjort om du får på dig byxorna! :-BD Här har snöandet ökat rejält och enligt SMHI ska det avta. :surp:
Som tur är har vi bara svag vind annars med den här tunga snön har det kunnat gått hårt åt ungskogen.


Ingen orsak till oro för mc-regnstället, det var trångt utanpå skinnstället redan 1981 och jag har inte blivit fetare sen dess.
Kallt blev det ändå fast inte så obehagligt som att vara blöt i grenen. :mrgreen:

Jag fruktar massor av toppbrott då snöfallet började med plusgrader, sen noll i flera timmar.

Avatar Fallback

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

jannee  
#495238 Ett liknande snöoväder i Södra Sverige hade inburet en fullständig katastrof, ALLT hade varit lamslaget, minst dubbla klass 3 varningar :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

svampbob  
#495239 Så har jag suttit här i två timmar. Södergående kom just igång igen så nu lever hoppet.
Hoppas på att komma mig till Ullånnger och få mig något att äta.

Avatar Fallback

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

zeetorg  
#495289 Det är både lite hemskt och lite fascinerande med ett rejält oväder.

Man kan bli ganska utlämnad till vädrets makter, hoppas att allt löser sig för er alla inom kort!

Användarvisningsbild

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

DrW  
#495293 Blåser och snöar i norra Hälsingland fortfarande. Vid kusten riktigt tung snö under dagen lättare nu men driver mycket. Trots snöslunga ett styvt arbete att röja. Skottade även av ett relativt plant skärmtak som är över min UTV. Vill ju inte gärna drabbas av olycka.

Användarvisningsbild

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

DrW  
#495295 Inte så ila vid kusten som befarat. Många ute och röjer så viktiga funktioner har fungerat helt som vanligt.

Användarvisningsbild

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

Torbjörn Johnsen  
#495321
svampbob skrev:
Erre skrev:Kommit vidare än svampbob?


Torbjörn hann med att informera min sambo om att jag satt fast innan jag berättade det för henne.

Ja, du vet väl att allt viktigt hör du först från Skogsforum \:d/

Användarvisningsbild

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

svampbob  
#495328 Och 6 timmar senare sitter jag fortfarande i samma backe.

Avatar Fallback

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

t4bb3  
#495330 Börjar bli något less på snön nu... Har ingenstans att göra av den och flertalet större buskar har knäckts av tyngden...

Avatar Fallback

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

Palakangas  
#495368 Kom nyss hem från jobbet. Minns inte när eller om plogkanterna varit så höga förr. Gårdsplanen obefintlig, drivsnö upp på fönsterrutorna.

Användarvisningsbild

Re: Hur går det i snöovädret utmed Norrlandskusten?

svampbob  
#495369 Jag kom äntligen hem det blev sju extra timmar i bilen. Nu unnar jag mig en öl och smörgås till väldigt försenad middag.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).