Motorsåg och handhållet

Husqvarna lanserar högtryckstvättar 2018

7 inlägg 6880 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna lanserar högtryckstvättar 2018

Fredrik Reuter  
#495119 Husqvarna börjar 2018 lansera högtryckstvättar. Det är enligt ett pressmeddelande totalt fyra nya serier där Husqvarna skickar med bilder på en av modellerna - PW 360.

Högtryckstvättarna ska generellt förbruka 80% mindre vatten jämfört med att använda vattenslang. Detta är kanske inte unikt för just denna nya serie, men ändå ganska imponerande.

De nya tvättarna ska enligt Husqvarna som standard levereras med extra lång slang, upp till 15 meter.

Priser och produktlänkar verkar inte finnas ännu, hittar i alla fall inte detta på deras sajt.

Högtryckstvättarna drivs med el utan direkta utsläpp och är konstruerade för att inte slösa på onödigt mycket vatten. Genom att hitta rätt balans mellan vattentryck och vattenvolym har man lyckats optimera vattenåtgången men ändå behålla den bästa rengöringsprestandan. Det innebär att det går åt 80% mindre vatten när man använder de nya högtryckstvättarna jämfört med en vanlig trädgårdsslang.
Alla högtryckstvättar levereras med extra lång slang - upp till 15 m - vilket gör det lättare att nå och göra rent på olika platser i trädgården. För att undvika att den trasslar sig är den dessutom ansluten med en smart vridkoppling som svänger och följer slangens rörelser.
Högtryckstvättarna är också försedda med en speciell snabbkoppling ”Quick Connect” som gör att det går smidigt och snabbt att byta och bara ”klicka” i olika rengöringstillbehör. Något som Husqvarna nu också erbjuder ett komplett sortiment av. Två olika munstycken ingår som standard, ett platt där man kan växla mellan högt och lågt tryck och ett roterande som används för att avlägsna smuts som sitter fast.
100-serien med modellen PW125 är den som väger minst, perfekt till rengöring av små uteplatser och staket. 200-serien är lämplig för tvätt av cyklar, motorcyklar och medelstora uteplatser. 300-serien passar för all typ av utomhusrengöring så som medelstora uteplatser och stenmurar. Teleskophandtag och inbyggd sladdvinda gör 300-modellerna extra smidiga. 400-serien har den största kapaciteten och en slang som är extra flexibel och stålförstärkt. Serien är också mest lämpad för tvätt av stora fordon som husvagnar och husbilar.
Samtliga modeller har metallpump och är tillverkade i hållbara material för att klara förvaring utomhus i alla väder. Även hjulen är extra robusta och stora för att göra det lätt att rulla högtryckstvättarna över ojämna underlag.




   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar högtryckstvättar 2018

åberg  
#495132
Samtliga modeller har metallpump och är tillverkade i hållbara material för att klara förvaring utomhus i alla väder.

Alla väder? Även minusgrader?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar högtryckstvättar 2018

tallen100  
#495145 iaf så länge den är torr för vatten :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar högtryckstvättar 2018

Flugfiskaren  
#495784 Köpte själv en stihl Re 129 plus i våras den är jag nöjd med , men skulle köpt en storlek större tvätt om den skulle användas till traktorer och redskap ofta . Använder min till bilen i huvudsak som jag tvättar ganska ofta.

Husqvarna tvättarna såg bra ut.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar högtryckstvättar 2018

Robertberg  
#495841 Vad är det för märke tror ni? Kärcher eller Nilfisk?
Undrar vilken storlek det hade varit på de normalstora hjulen om de där nu är extra stora? :-?

Tillägg:
Det ser ut att vara Nilfisk.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar högtryckstvättar 2018

Flugfiskaren  
#495856 Min stihl görs av nilfisk men i jämförelse med nilfisk är den rejälare.

Har haft två nilfisk förut dock billigare modeller och dom höll inte länge.

Viktigaste med köp av tvätten är att välja en storlek större än man tror sig behöva , så gjorde jag.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna lanserar högtryckstvättar 2018

Fredrik Reuter  
#496121 Snyggt gräv @robertberg.
Äras den som äras bör heter det väl och det är väl så här det funkar idag, hör inte produkten till kärnan av företag, köp in OEM med egna färger.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).