Uppvärmning

Miljöavgift alt. Skrotningspremie för vedeldare

20 inlägg 8852 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Miljöavgift alt. Skrotningspremie för vedeldare

tallen100  
#493799 Jaha ännu ett steg för att "hjälpa" den "levande" landsbygden, maken till dumma pellejönsar får man nog f"n leta länge efter. Men det klart det bästa är väl att alla eldar med el, ved kan ju folk till och med få eller byta sej till om dom har tur och då kommer det ju inte in någon skatt.
Nä kroka på dom överbetalda idioterna varsin röjsåg så att dom får bli svettiga och somnar skönt på kvällen ( det är ju "enkla" jobb, så det ska dom väl klara :lol: ), istället för att sitta på flyget och hitta på den ena idiotin efter den andra 😡

Användarvisningsbild

Re: Miljöavgift alt. Skrotningspremie för vedeldare

Torbjörn Johnsen  
#494978 Regeringen backar om förslaget om skrotningspremie för vedspisar enligt P4 Västerbotten.

Regeringen kommer inte att införa en skrotningspremie för vedspisar som Boverket föreslagit. Bostadsminister Peter Eriksson ser fördelarna med att ha en vedspis.


Här hittar ni inslaget.

Avatar Fallback

Re: Miljöavgift alt. Skrotningspremie för vedeldare

Hema  
#495035 @JensSkoog jag har för mig att man nu i Norge kommit på att de gamla eldstäderna (spisar, kaminer o pannor) inte va så dåliga som man trott. Något du känner igen? Att man nu nu börjat vackla i frågan?

Användarvisningsbild

Re: Miljöavgift alt. Skrotningspremie för vedeldare

JensSkoog  
#495057 Du tänker nog på den här saken:

https://forskning.no/2017/12/antikvaris ... -av/sintef

Intressant läsning :wink:

Avatar Fallback

Re: Miljöavgift alt. Skrotningspremie för vedeldare

Hema  
#495078
JensSkoog skrev:Du tänker nog på den här saken:

https://forskning.no/2017/12/antikvaris ... -av/sintef

Intressant läsning :wink:

Ja precis den, tack! Pinsamt att man inte kan lära sig av andra utan måste göra samma fel själv.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).