Socialt (mer om oss)

Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

69 inlägg 13066 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Fredrik Reuter  
#495069 Tack totte,
Ordningen är återställd. Det vi gjorde fel (eller inte hann med) blev rätt...😉

Här f.ö en ny funktion för alla med smartphone och webbläsare. En hand som går att trycka på så fälls en liten meny ut, lagomt placerad för höger tumme.

Det är, uppifrån och ner:

Bloggar
Startsida
Sök
Aktiva trådar

Den kan bli bra tror jag.

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Hema  
#495088 Hej.

Jag har problem med funktionen att citat kläms ihop. Det kan lätt bli missförstånd, när det inte tydligt framgår att citatet är längre. Skulle man kunna ha det som personlig inställning hur man vill ha det? Eller minst göra det tydligare att citatet är längre?

Sedan har jag i vissa trådar upplevt att jag inte kommer till senaste oläste inlägget utan i bortten av inläggen. Men det kanske är en bieffekt av att vi nu fått ett nytt utseende och att detta kommer snart rätta till sig?

Sedan tycker jag det är lite lustigt varför det skiljer hur sidan ser ut om mjag sitter vid datorn eller använder min android och kör via samma webläsare. Exempelvis saknas "byta sida"-funktion överst i mobilen, endast nederst.

Såg precis att texten under varje användares inlägg har blivit betydligt mycket mindre.

Märker att jag är konservativ av mig, men är ändå försiktigt optimistikt på utvecklingen. Btw såg att annonserna kommit fram lite på startsidan, tror även en "se alla annonser" skulle passa fint.

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495103 Det verkar som åtminstone vissa GIF-skyltar är smilysar. Fick en GIF-skylt i ett eget inlägg...

Problemet med avsaknad av styckeindelningar i appen tycks tyvärr kvarstå.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

halvproffs  
#495110 Jag är nog mer konservativ än Hema. Håller med Hema i det han skrivit. Tar mig lång tid innan jag är insatt i det nya och jag tycker ofta " det var bättre förr". Har 2st Samsungmobiler med helt olika utseende på skogsforum och det ena är till viss del dåligt om man jämför med det andra. Trodde att nu blir det lika efter uppdateringen, men nej. Jag blir lite vilsen av sånt här och undrar; Blir det bättre med det nya. För er eller för oss?

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Fredrik Reuter  
#495123 Hej,
Om vi börjar med citaten så går det absolut att få till en tydligare funktion. Jag ska kolla på detta.

Vidare håller jag på och kollar vad det är som kan göra att man ibland hamnar i botten av sidan. Så ska det inte vara och likt de som redan rapporterat detta - ni som får detta: kopiera gärna länken direkt detta händer och skicka till mig. Ni kan lägga in länken här i tråden.

Byta sida funktionen har tidigare inte funnits i toppen av trådarna. Nu har jag lagt dit en "föregående" och "nästa" för mobiler. Anledningen att inte den vanliga sidbläddringsfunktionen finns där är att den vid större trådar tar upp typ 70% av blickfånget när man går in på en tråd. Dessutom ser den anskrämlig ut.
Men ha förtröstan. Jag håller på att kolla på en bättre lösning här.

Våra signaturer har fått en mindre teckenstorlek. Här har jag försökt att jämka. Tidigare var det större men då några av oss har skrivit långa signaturer så tog de överhanden. I början av version 4 fick jag in synpunkter på att vissa läste signaturen som ett inlägg och det blev bara rörigt. Då gjorde jag signaturen till en rad enbart och ev text utöver detta blev osynlig. Det är givetvis inte bra och nu gör vi ett försök att få med hela signaturen på en rad utan att den tolkas som en del av ett svar eller så.

Ang annonserna, alltså marknaden, så jobbar jag med en uppdatering här. Tyvärr har jag inte hunnit klart och den gamla lösning fick ligga kvar. Det kommer en förbättring här alltså.

Jag är tacksam för all input. Eller rättare sagt, det är en del av communityn. Jag har skrivit det förut och skriver det gärna hur många gånger som helst - utvecklingen av Skogsforum görs med 100% fokus på att alla vi medlemmar ska trivas och utvecklas av den.
Fortsätt därför gärna lägga in synpunkter - Skogsforum är till för dig och alla andra skogstokar!

Keep up!

   TS
Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

tallen100  
#495147 Första gången igår blev jag riktigt imponerad av startsidan innan man loggar in. :-bd
Sen blev jag lite tveksam till resten, men nu tycker jag det mesta blev riktigt bra... det tar lite tid att vänja sej bara :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

totte  
#495153
Fredrik Reuter skrev: Det är givetvis inte bra och nu gör vi ett försök att få med hela signaturen på en rad utan att den tolkas som en del av ett svar eller så.


Fattar inte varför det är så viktigt att den är en rad. Med den mindre teckenstorleken så finns det väl knappast nån risk att den missuppfattas som inlägg.

Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Hema  
#495231 Hej igen.

Jag gillar verkligen den "tända" granen om det kommut något nytt inlägg i en tråd man följer. Men när det gäller reportage, så finns det ingen gran eller motsvarande funktion.

Sedan kan jag minns fel, men har för mig att man kom till senaste inlägget trots att granen var grå. Men jag kanske minns fel där.

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

ananders  
#495245 Testar att ladda upp bild.

I förhandsgranskningen står det, "[Filen har inaktiverat och kan inte längre visas]"



Blir tydligen rätt i slutändan ändå.

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Fredrik Reuter  
#495246 Hmm ska kolla det med bimd och förhandsgranskning, det var en bugg helt klart.

Ang släkt gran så har det alltid varit så att man kommer till första inlägget.

Är det bild istället för gran så ska det vara lika. Är det en "badge" under som säger nytt i orange så ska man komma till senast olästa.

Håller på att kollar hoppen.

Ni som har problem med hopp. Kan ni kolla om det finns bifogade bilder i inläggen ovan?

   TS
Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Hema  
#495269 En liten notering. Under granen finns numera en "Nytt"-skylt när nytt inlägg inkommit. Blir lite av en dubbelnotering, dock tydligare än granen, även om jag tycker om granen mycket.

Ingen bild på en av trådsidorna som hoppar till botten.

Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

zeetorg  
#495274 Jag tycker att utseendet vart ganska bra, ljust och fint. :-bd
Det tar lite tid att vänja sig med något nytt bara.

Vart först lite irriterad över att det inte kom upp några nya inlägg innan jag insåg att dom hade ändrat utseende. :lol:

Det enda jag inte tycker om, eller rättare sagt tycker är onödigt, är den lilla textrutan om senaste inlägg vid trådrubriken.
Skall den vara kvar så tycker jag att det är bättre med text från det ursprungliga frågeinlägget i sådana fall.

När det ändå finns en bidragit skylt så skulle det vara kul om man fick upp en sida med alla ens inlägg i tråden om man klickar på den.

Men som sagt första intrycken om uppdateringen känns bra!

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

halvproffs  
#495396 Håller med zeetorg :-BD Nu har man väjnt sig och det känns bra!! Den här gången har jag fattat mycket snabbare :grin: Förr var jag sur i ett år innan jag blev van med det nya :wink:

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

totte  
#495456 Bara en undran om diverse små bilder som dyker upp i stället för granen framför trådrubriken. Den är i vilket fall så liten så åtminstone min syn räcker inte för att se vad den föreställer. Nu har jag inte kollat mer noga, men när och varför dyker den upp?

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Fredrik Reuter  
#495570 Hej,
Ett steg ytterligare i buggfixadet gjordes nu ikväll. Får ni några felmeddelande eller liknande så är det bara att rapportera, men gör det gärna i tråden Driftsstörningar på sajten så samlas allt på ett och samma ställe.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).