Öppna kategorin

Mitt liv med olika sjukdomar

43 inlägg 11465 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mitt liv med olika sjukdomar

Mowi850  
#494764 Har länge funderat på om jag skulle dela med mig av mina sjukdomar och problem som dom medför. Har varit tveksam till detta, men har kommit fram till att jag läst om mycket intressanta historier på skogsforum så varför ska inte jag dela med mig av min historia. Denna tråden kanske kan ge andra tips eller motivation att klara av saker som man inte tror går men ger man sig bara fan så går det.
Så här kommer jag berätta om mina sjukdomar och hur jag lever.
Har ni frågor så var inte rädda för att ställa dom.


Senast redigerad av Mowi850 tis 30 jan 2018, 18:14, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Mowi850  
#494767 Jag kan ju börja med att jag har en inflammatorisk tarmsjukdom som ter sig så att jag går på toa mellan 15-25 gånger per dyngn. Detta medför att jag är tvungen att ha näringsdropp varje natt och mellan 1-4 liter extra på dan beroende på blodtryck och vikt. Och detta är väldigt handikappade så jag kan inte jobba utan får aktivitetsersättning från försäkringskassan. Men jag har tur att familjen har skog och ett litet jordbruk. Som jag hjälper till så mycket jag kan och orkar.
Detta var en liten del mer om mina andra sjukdomar kommer.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Vardon  
#494776 Det känns fel att gilla dina inlägg. Men strongt och modigt att du berättar och delar med dig. Kommer jag på några bra ideer att göra det bekvämt så delar jag dem!

Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#494779 Viss du har UC så har eg ett råd som kan hjelpa send pm viss du er innteresert. MC har eg heldigvis ingen erfaring med, men mulig at da kan hjelpa der og. MC er vel endå verre enn UC.

Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Mowi850  
#494790
can skrev:Viss du har UC så har eg ett råd som kan hjelpa send pm viss du er innteresert. MC har eg heldigvis ingen erfaring med, men mulig at da kan hjelpa der og. MC er vel endå verre enn UC.

Om det är ulcerös colit och mulbus Crohns du menar så har jag inget av dom. Min tarmsjukdom är väldigt ovanlig det finns ingen mer i Sverige som har det jag har.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Mowi850  
#494792 Min tarmsjukdom har behandlats med allt som finns nästan. Och det finns inget dom gett någon effekt. Så mitt hopp står till en ny medicin ska kunna hjälpa mig. Men det är inte lägge att pröva den än.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Mowi850  
#494796 Min dag idag bestod av lite skogsarbete med motorsåg och hypro. Sen blir det en hel del vila också. Dels för att alla problem med min hälsa gör mig trött och att jag hade en period från maj till december med mycket infektioner och många sjukhus vistelser i perioder. Och på allt så fick jag även en depression. Mer om min historia imorgon.
DSC_0558.JPG

   TS
Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

zeetorg  
#494801 Trist att du skall behöva ha så mycket besvär! :surp:

Det är alltid bra att sprida kunskap så att andra kan få lite förståelse hur det är att leva med olika sjukdomar, bra gjort!
Hoppas att du hittar ett botemedel eller åtminstone något som kan lindra symptomen.

Jag hoppas att resten av besvären mest består av nageltrång och liknande.

Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

sundelius  
#494802 Starkt av dig att dela :-bd

Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Relaskop  
#494803 Har du forsøkt med lavdose naltrekson? (LDN) Dette er en något "alternativ" medisin,men med bra effekt på mange med autoimmun og inflamatorisk sykdom. Har själv haft bra effekt av denne da jeg har lite av samma problem som dig. Verdt et forsøk og ingen farlige biverknader

Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

halvproffs  
#494807 Nageltrång skall icke föraktas, kan säkert bli nån allvarlig inflammation om man har otur. Starkt som tidigare skrivet att dela med dig. En annan som bara haft en inflammerad blindtarm blir sur när man åker på en förkylning och blir hemma från skogen :shock:
Det har ju varit på tv o i tidningar nu ett tag att personer med tarmsjukdomar får tarmbakterier från friska personer. Provat?

Användarvisningsbild

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

hlb  
#494808 Vill gärna följa din situation fram tills den rätta medicinen kommer fram och du blir bra. Jag vet att du har en Hypro och då vet jag av egen erfarenhet (ischias och ålderströtthet) att man åstadkommer rätt fina virkeshögar, även om man måste vila lite mitt på dagen. Kämpa på!

Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

zeetorg  
#494814
halvproffs skrev:Nageltrång skall icke föraktas, kan säkert bli nån allvarlig inflammation om man har otur.


Ja när du nämner det så hade jag själv ett nageltrång där tån såg ut som ett rått köttfärspaket och det varade ganska rikligt.
Jag fick gå så någon vecka extra i onödan för första gången jag var till doktorn så hittade hon inget fel utan hon sa det skulle läka av sig självt.

Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#494826
Mowi850 skrev:
can skrev:Viss du har UC så har eg ett råd som kan hjelpa send pm viss du er innteresert. MC har eg heldigvis ingen erfaring med, men mulig at da kan hjelpa der og. MC er vel endå verre enn UC.

Om det är ulcerös colit och mulbus Crohns du menar så har jag inget av dom. Min tarmsjukdom är väldigt ovanlig det finns ingen mer i Sverige som har det jag har.

OK, trudde nesten at det var ein av desse siå dei er dei vanlige etterkvart. Synd du må slita med noke sånt, bokstavlig talt drit. Håpa at den nye medisinen kan hjelpa deg.

Avatar Fallback

Re: Mitt liv med olika sjukdomar

Blondin 750  
#494841 Starkt att dela med dig, men man måste ju våga för att vinna, och med lite tur så kanske någon har något att tillföra för en bättre tillvaro.
Jag tror tyvärr inte att vår moderna "sjukvård" har så mycket att komma med, de verkar mest vara intresserade av att skriva ut en massa mediciner. Har du testat att vända dig till någon som håller på med alternativ medicin, att främja det som är friskt och jobba med att hitta det som är problemet och inte bara avhjälpa symptomen?
Det är inte populärt hos doktorn om man är lite påläst om naturliga alternativ...men det viktigaste är väl ändå att man blir frisk.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).