Motorsåg och handhållet

Filing av motorsagkjede i felt

38 inlägg 12368 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Filing av motorsagkjede i felt

anersimyra  
#494609 Det enklaste man kan göra är annars att såga ner svärdet en bit i en stubbe, alternativt såga in svärdet stående i ett klent träd på lämplig höjd. :-bd

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Filing av motorsagkjede i felt

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#494613 Ja den der siste med å saga igjønå ett lite tre ska eg prøva neste gong eg har sjangsen til da. Må jo løfta litt i sagå da for å fila neste tann, men da går nå fort. Er faktisk så lenge siå eg har hørt om den metoden at eg har gløymt den, eg har ikkje prøvd den sjølv. Da hadde eg huska !

   TS
Avatar Fallback

Re: Filing av motorsagkjede i felt

stone66  
#494646 Funderade länge på o sätta på ett skruvstycke på traktorn. O det tog ca 20-30 min skulle ha gjort det för 30 år sen vilken skillnad som o fila hemma i verkstan :d

Avatar Fallback

Re: Filing av motorsagkjede i felt

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#494661 Skrustikka er suverent som me seie på norsk! Traktoren er jo stort sett med. Einaste negative eg kan komma på er når da regna, fil og kjeda bør vel helst vera tørre, men sjølv om da regna mykje her eg er så letta da som regel opp mellom byene.

   TS
Avatar Fallback

Re: Filing av motorsagkjede i felt

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495050 I tilfelle andre har interesse av da så har eg filt litt meir og øvd meg. Sorry anersimyra det er den andre metoden som passar meg, ser det no etter litt prøving og feiling. Ingen av dei slår vel skrustikka men i dei tilfellene den ikkje er tilgjengelig så trur eg at dette her er godt brukande, einaste forbeholdet eg tar er tenna som skal filast med venstreneven er ett utsatt punkt spissen/hjørnet på tanna der, ser det når eg filer med begge hender at det er fort gjort at der ikkje blir filt, og da er jo da viktigste plassen å fila, kallar da for hjørnet sjølv om ett semichisel kjede ikkje har da då. Ein fordel med denne metoden her er at vinkler, at alt er filt, og at da ikkje er hakk i Eggen og sån er mykje lettare å kontrollera en når saga står fast i skrustikka. Ein har jo saga laust i fanget så da er berre å løfta ho opp å sjå og kontrolera. Dersom ein berre kontrollere støtvinkelen så snur ein berre saga i fanget Dvs at sverdet er på tvers av eins eigen kropp, ganske enkelt og kontrolera da, eg pleie å gjera sånt for å sjå at eg ikkje ligge for høgt eller lavt i tanna. Enklaste er viss ein har eit eller Anna med kvit kontrast på baksida av tanna, då ser ein da med ein gong. Dette her med høgda på fila er litt verre når ein file med ei hånd og sagå berre litt på skrå på låret Når ein file med to hender så er da rett og slett lettare å få rett høgd, den hånda som ein har i enden av fila styre høgda, når ein berre bruke ei hånd på og har den på filskafte så må ein følga mykje meir med for at ein ikkje blir for lav. Dersom ein blir for lav så kan dette kompenserast ved å senka håndtaket og motsatt dersom ein er for høg, sistnevnte har berre vært ett problem eit par gonger for tenner som filast med høyrehånda mot venstre, eg er høyrehendt. Problemet med å komma for lavt er heilt klart størst for venstrehåndsfiling, heldigvis er da lett å sjekka om ein « er på ville veiar» siå da er så lett å sjekka som før nevnt, siå sagå er i fanget. Når eg file med høgrehåndå så støtte eg tanna med venstre hånds utsida av tommelen og når eg file med venstrehånda så støtta eg med høgre hånds peikefinger. Kjeda bør vera litt stram så ikkje tenna ligg seg for mykje øve i sverdet men ikkje så mykje at da blir problematisk å ta da rundt. Siå eg er nybegynner så går da foreløpig ganske treigt med meg, bruke ikkje for mykje kraft på file for kvart tak, og sjekke at heile Eggen er tatt og at vinkelen er rett spesielt venstrehåndsfiling tar litt tid, men med berre 13 eller 15 toms sverd så er nå tidsbruken overkommelig. For meg er da til no fyrst og fremst ein metode når eg ikkje har mulighet til å få spent saga fast og fila med begge hender, ryttarane går da og greit å ta. Samme måte som skjæretennene, venstreryttara med høgre hånd og visa verca.

   TS
Avatar Fallback

Re: Filing av motorsagkjede i felt

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495819 No kjede eg meg sånn at eg må skriva litt meir sjølv om alle andre filara har gått i hi. Funne ut litt meir. Foten der saga kvile på må ein ha oppå noke sån at sagå ikkje blir horisontal, men lute ein god del. Kanskje 30 grader, ein god del meir enn da ein ville normalt hat i ei skrustikka, lettare å fila bak i tanna då, samt ikkje havna for lavt. Synest sjølv iverfall at eg har fått nesten lika bra til å fila med venstrå som med høgrå. 3/8 er som vanlig lettare enn .325. Filte opp ett 24 toms sverd 3/8 på ei 395 her om dagen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Filing av motorsagkjede i felt

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499620 Fortsatt med å fila ute i da siste og metoden med å ha saga oppå låret, synest at da med litt trening blir lika skarpt som med skrustikka, bruka samme metode inne og sjølv om skrustikkå står der fortsatt. Einaste til ryttarane bruke eg skrustikka inne eller stump vice ute då men file jo ikkje ryttarane kvar gong eg file skjærtennene, i regnvær har eg ikkje fått testa om da fungere med våt fil og våte tenner for da har vore så fint vêr i da sista.

   TS
Avatar Fallback

Re: Filing av motorsagkjede i felt

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499946 De andre som file ute kor ofte drar de øve sagå? Da klassiske rådet er vel å fila lite og ofta sån ca kvar tank. Til bjørk og andre treslag som er ganske så mjuke så skulle eg nok kunne gått lengre enn da men til sorta som er meir harde så står nok kanskje det gammla rådet seg endå. 13 toms går nå ganske så fort vil eg sei.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).