Uppvärmning

temperatur Acctank

5 inlägg 3114 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

temperatur Acctank

Bjursta  
#494432 Hej !
behöver hjälp med att analysera 2 problem med acc-tanken . m.m.
Har en vedpanna Arimax 35, en laddomat 21 , o acctank på ca 1500 liter
när jag tänder pannan o eldar , får jag aldrig upp temperaturen nertill på tanken , den övre termometern kan visar 80-90 grader efter 1 panna , men den nedre blir bara ca 30 grader. lägger jag i mer ved , går den upp i kok istället. o ökar bara marginellt nertill. fundering nr 2 . hittlls har vi alltid haft dragluckan helt öppen hela tiden när vi eldat , men nu sen nån vecka , kokar pannan även bara efter ett inlägg .. kan ju börja använda dragregulatorn , men vi har ju inte gjort det förut ...

mvh Johan



   TS
Avatar Fallback

Re: temperatur Acctank

mama006  
#494433 Byt termostat i laddomat. Kan ha hängt sig i halvöppen läge. Billig åtgärd[emoji6]

Användarvisningsbild

Re: temperatur Acctank

Bjursta  
#494480 bytte den förra året .. ioförsig borde jag kanske haft en lägre öppningstemperatur ..

   TS
Avatar Fallback

Re: temperatur Acctank

mama006  
#494485 Termostaten är det vanligaste felet i en värmeanlägning. Kan om man har otur gå sönder på väldigt kort tid samt ge upphov till konstiga fel när tankar skall laddas. Ps.kolla laddpumpen i lärdomar så den pumpar med tillräcklig effekt oxså.

Avatar Fallback

Re: temperatur Acctank

mama006  
#494486 Pumpen i ladomaten skall det vara .

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).