Skogsnyheter

Sveaskogs skogsbruk hårt ansatt i media

31 inlägg 9676 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sveaskogs skogsbruk hårt ansatt i media

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#494048
Bengt Wahlin skrev:
Torbjörn Johnsen skrev:Det är tydligen inte OK att driva politik som anställd på Sveriges Radio...om man jobbar på Ekot och det handlar om trav.

Tove Svenonius är inrikeschef på Ekot.
Hur omöjliggör det blogginlägg Anders Jonsson skrev en anställning på Ekot?
– Jobbar man på Ekot som politisk reporter kan man inte samtidigt driva opinion i politiska frågor. Det är en självklarhet för oss på Ekot och gränsen mellan journalistik och opinionsbildande är väldigt tydlig, berättar hon.
Tove Svenonius berättar att man redan innan blogginlägget kände till Anders Jonssons engagemang i travsporten samt att han var ordförande i Dalarnas Travsällskap


Däremot verkar det vara OK om man jobbar på Kaliber och det handlar om skog.

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/ ... logginlagg

Det jag tycker är synd är att nyheterna aldrig är objektiva utan vi formas av subjektiva "nyhetsskribenter". Känns mer som en diktatur än ett öppet samhälle i vissa avseenden.

Vi blir hjärntvättade av vårt samhälle. Eller uttryckt på ett annat sätt: Vi föds som original och dör som kopior.
/Niklas

Elmia
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).