Skogsmiljö och Trädlära

Stormvarning på fredag i Södra Sverige

40 inlägg 13286 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stormvarning på fredag i Södra Sverige

rikard_e  
#488017 Det tar i lite då och då idag med

Avatar Fallback

Re: Stormvarning på fredag i Södra Sverige

Hema  
#488135
rikard_e skrev:Det tar i lite då och då idag med

Jupp!

Användarvisningsbild

Re: Stormvarning på fredag i Södra Sverige

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#493473 Det verkar kunna bli en ny storm på söndag i södra Sverige, enligt SMHI.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stormvarning på fredag i Södra Sverige

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#493484 Jepp störst risk här nere denna vinter! Ska kolla upp den imorgon!

Avatar Fallback

Re: Stormvarning på fredag i Södra Sverige

alias  
#493507
Niking skrev:Det verkar kunna bli en ny storm på söndag i södra Sverige, enligt SMHI.
/Niklas


Det känns normalt sett fel att jubla över regn och plusgrader i januari, men om jag tittar ut genom fönstret och ser hur pass väl nattens regn verkar ha rensat den fastfrusna snön från trädkronorna så är jag tacksam att så har skett - särskilt om det skall börja blåsa ordentligt i slutet av veckan.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Stormvarning på fredag i Södra Sverige

Dennis1982  
#493510
alias skrev:
Niking skrev:Det verkar kunna bli en ny storm på söndag i södra Sverige, enligt SMHI.
/Niklas


Det känns normalt sett fel att jubla över regn och plusgrader i januari, men om jag tittar ut genom fönstret och ser hur pass väl nattens regn verkar ha rensat den fastfrusna snön från trädkronorna så är jag tacksam att så har skett - särskilt om det skall börja blåsa ordentligt i slutet av veckan.

MVH
Alias


Här kom det blötsnö igår/inatt, blev mycket toppbrott i en första gallring som gjordes förra vintern. Har inte vågat kolla längre in i skogen än, detta område låg efter vägen så det kunde jag inte undgå att se. Men nu ser det ut som snön börjar trilla av kronorna.

Användarvisningsbild

Re: Stormvarning på fredag i Södra Sverige

Erre  
#493591 Blåser rätt friskt här nu ikväll.
Ca milen norr om Emmaboda.

Avatar Fallback

Re: Stormvarning på fredag i Södra Sverige

Bröderna byman  
#493609 Blåser friskt här också några mil öster ut utmed kusten på gränsen mellan Småland och Blekinge.

Förröjning till helgen inför slutavverkning, hoppas det inte blir vindfällen ist...

Användarvisningsbild

Re: Stormvarning på fredag i Södra Sverige

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#493629
Tåndemåla skrev:Jepp störst risk här nere denna vinter! Ska kolla upp den imorgon!

Kollade igenom mina vädersidor och ser inte att denna storm kan bli något att räkna med. Enbart långa gfs en hade20 m/s över land men de har de även senare så det krävs mer tid om vi ska få något bra att fakturera.

Användarvisningsbild

Re: Stormvarning på fredag i Södra Sverige

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#493631 Jag kommer hålla koll in över helgen. Men nu ser det ut som friska vindar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).