Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vilka har miniskotare?

71 inlägg 55435 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilka har miniskotare?

alias  
#388031
sundelius skrev:
Vilsten skrev:
Är det inte någon på forumet som köpt malwan som omnämns i artikeln? Har för mig att jag läst en tråd om den...

Du tänker nog på mig, vet inte om det är min maskin. I så fall är det stor eftersläpning på nyheterna då jag köpte den för två månader sedan men jag har då inte sett någon annons ute efter min.
Skoj att jag kan vara exempel på att begagnade maskiner går att sälja dyrt :roll:


I så fall får du väl trösta dig med att den förhoppningsvis går att sälja dyrt ännu en gång om du nu skulle komma på andra tankar gällande maskinparken.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Vilka har miniskotare?

sundelius  
#388039 Sant alias
Tror dock inte det kommer hända då jag är nöjd med min investering och jag ångrar mig inte en sekund :smile:

Avatar Fallback

Re: Vilka har miniskotare?

alias  
#388040
sundelius skrev:Sant alias
Tror dock inte det kommer hända då jag är nöjd med min investering och jag ångrar mig inte en sekund :smile:


Desto bättre!

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Vilka har miniskotare?

Brannäs  
#414874
OAS-forests skrev:Ska bli intressant att följa!
Kör ju då vimek 620 från -08 utrustad med vinsch fram samt fjärrstyrd vinsch på kran, vagn med extra banke och vimeks 3,6 m kran.

Låter som en kopia av mitt nyinköpta objekt! Är du nöjd med grejorna? [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Användarvisningsbild

Re: Vilka har miniskotare?

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446043 Har den för mindre gallringar och vindfällen, kör ut ca 50 m3f per år, för mig passar den bra eftersom den enkelt kan flyttas på ett 2 tons släp bakom en större personbil. Med hjälp av vinschen på kran och fjärrkontrollen klarar man allt virke i gallringen. Enkel att skruva i och underhålla. Det enda jag ogillar är den osynkroniserade växellådan. Senaste körningen jag gjorde var att städa bort ris efter en Ecolog 590d som huggit runt en åker.

Vad är dina erfarenheter?

Användarvisningsbild

Re: Vilka har miniskotare?

Oleab  
#482354 Farsans maskinpark, men man har ju tur o får va med på kalaset :D

IMG_2929.JPG
IMG_2096.JPG

Användarvisningsbild

Re: Vilka har miniskotare?

svampbob  
#482362
Oleab skrev:Farsans maskinpark, men man har ju tur o får va med på kalaset :D

IMG_2929.JPG
IMG_2096.JPG


Är ni nöjda med 404:an jag funderar själv på att köpa en 404:a som komplement till 610:an.

Användarvisningsbild

Re: Vilka har miniskotare?

Oleab  
#482374 Hej, Svampbob!

Den har just anlänt, har nog kört sådär 20m3, men det verkar vara bra grejer :d
Ska få tillägga att vi inte kört någon skördare innan, fast intresset har ju alltid finnats.
Sen beror det ju på vad man tänker använda den till. Klen gallring är nog hemmaplan för dom här. Visst kan den hantera träd om 30cm, fast det krävs lite tänkande/erfarenhet då - att dra loss såna med våld funkar inte på så små maskiner. Men med rätt teknik blir man förvånad över vad den kan, trots sitt lilla format :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vilka har miniskotare?

Samlarn  
#493291
20180107_130053.jpg
Jag kör numera Alstor 821, har kört äldre Alstor bensinare och Terri 1020 tidigare. Terrin har jag kvar ännu, varför vet jag inte då jag inte använder den längre.

Användarvisningsbild

Re: Vilka har miniskotare?

GMW10  
#493469
Samlarn skrev:Terrin har jag kvar ännu, varför vet jag inte då jag inte använder den längre.


Du kanske bara gör skäl för namnet?

Användarvisningsbild

Re: Vilka har miniskotare?

Woodmannen  
#493653 Hej Intresserad av en Alstor eller Terri ni som har denna typen av maskin hur stora marker har ni hur mycket kör ni
med maskinerna

Användarvisningsbild

Re: Vilka har miniskotare?

Samlarn  
#493675
GMW10 skrev:
Samlarn skrev:Terrin har jag kvar ännu, varför vet jag inte då jag inte använder den längre.


Du kanske bara gör skäl för namnet?

Det finns de i huset som påstår det, har även en Fordson Super Major halvbandare med Vindelbjörnkran och en BM 400, T33 och lite annat smått & gott.

Avatar Fallback

Re: Vilka har miniskotare?

tallen100  
#493693 Halvbandaren är väl inte dum, fin att trampa vägar med och bra framkomlighet.

Användarvisningsbild

Re: Vilka har miniskotare?

moiam  
#494152 Köpte en Malwa 560 F för snart två år sedan som vi är mycket nöjda med :)

IMG_5383.JPG


IMG_5379.JPG


IMG_5391.JPG


IMG_5396.JPG

Avatar Fallback

Re: Vilka har miniskotare?

M Nilsson  
#508884 Skaffade en Alstor 8x8 diesel 2009 i nov 17, bra maskin på många sätt, kanske ska recensera i annan tråd :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).