Traktorer och processorer

Koppla huggavagn till valmet 6300

5 inlägg 3483 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Koppla huggavagn till valmet 6300

Jolly  
#493115 Kan någon hjälpa mig med en enkel förklaring? Jag har en gammal huggavagn med två anslutningar. Traktorn har fyra anslutningar plus fri retur.
Jag trodde först att man skulle sätta en i anslutning nummer 3. Alltså den blåa längst till vänster eftersom spaken kan låsas i ett fast läge, men nu har jag fått för mig att det är någon form av flytläge och att den i stället skall kopplas i svart koppling till höger. Men hur låser man då spaken?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Koppla huggavagn till valmet 6300

valtra mega  
#493116 koppla tryckslangen till uttag 1 och returslangen till friretur
Öppna luckan bakom växelspakarna så hittar du en liten ratt som du kan ställa så hydralspaken längst fram låser när du dra den mot dig prova hur hårt det låser spaken när du vrider på ratten så hittar du ett läge där spaken hålls på och går lätt att ta av trycket så behöver du inte ställa det varje gång

Användarvisningsbild

Re: Koppla huggavagn till valmet 6300

Jolly  
#493119 Får testa det när det blir ljust. Insåg att kärran kopplingar inte passar på traktorn bara. Det är ju typiskt. Verkar verkar vara samma tum, men ändå går det inte.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Koppla huggavagn till valmet 6300

Bert1  
#493123 Blir flytläge om du för den andra hydralspaken ifrån dig så långt det går

Användarvisningsbild

Re: Koppla huggavagn till valmet 6300

Jolly  
#498390 Nu funkar det som det skall! Det var ju rätt smidigt.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).