Motorsåg och handhållet

HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

185 inlägg 52667 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

roa  
#492595 På Måndag börjar det roliga. Hämtade ut min nya Stihl MS 462 i dag den ser bra ut låter rapp. Nästa vecka får vi se vad den går för i den skånska Bok skogen .Ska bli intressant och känna hur dom har klarat vibrationerna när man lättat vikten .Mindre massa som fångar upp vibrationerna.
Fortsättning följer.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

JensSkoog  
#492599 Blir spännande, @roa :grin:

Avatar Fallback

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

roa  
#492688
roa skrev:På Måndag börjar det roliga. Hämtade ut min nya Stihl MS 462 i dag den ser bra ut låter rapp. Nästa vecka får vi se vad den går för i den skånska Bok skogen .Ska bli intressant och känna hur dom har klarat vibrationerna när man lättat vikten .Mindre massa som fångar upp vibrationerna.
Fortsättning följer.


En ny detalj är att man kan öka oljematningsmängden ytterligare genom att trycka in ett anslag så olje inställningsskruven går att vrida mer .Endast intressant om man kör med långa svärd .
Stihl klargör och så hur man skälv kalibrerar motorn (data boxen ) i instruktionsboken har varit olika bud om det innan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#492695 Vad menas med "kalibrerar motorn"?
Gör den inte det automatiskt?

Användarvisningsbild

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

Mowi850  
#492701 Nu blev man lite avundsjuk[emoji4]

Avatar Fallback

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

roa  
#492711 Inget att vara avundsjuk på ett jävla slit att använda den. :-BD

   TS
Avatar Fallback

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

Jonashuggare  
#492719
roa skrev:På Måndag börjar det roliga. Hämtade ut min nya Stihl MS 462 i dag den ser bra ut låter rapp. Nästa vecka får vi se vad den går för i den skånska Bok skogen .Ska bli intressant och känna hur dom har klarat vibrationerna när man lättat vikten .Mindre massa som fångar upp vibrationerna.
Fortsättning följer.

Mycket intressant att höra vad den går för.... vad har du kört med innan?

Avatar Fallback

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

roa  
#492728 Jag kör nästan dagligen med Sthil MS 441och Husqvarna 560 i klenare bestånd

   TS
Användarvisningsbild

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#492729
roa skrev:
roa skrev:På Måndag börjar det roliga. Hämtade ut min nya Stihl MS 462 i dag den ser bra ut låter rapp. Nästa vecka får vi se vad den går för i den skånska Bok skogen .Ska bli intressant och känna hur dom har klarat vibrationerna när man lättat vikten .Mindre massa som fångar upp vibrationerna.
Fortsättning följer.


En ny detalj är att man kan öka oljematningsmängden ytterligare genom att trycka in ett anslag så olje inställningsskruven går att vrida mer .Endast intressant om man kör med långa svärd .
Stihl klargör och så hur man skälv kalibrerar motorn (data boxen ) i instruktionsboken har varit olika bud om det innan.

Vad menas med "kalibrerar motorn" ?
Har den inte automatiska inställningar och justeringar?

Avatar Fallback

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

Jonashuggare  
#492733
roa skrev:Jag kör nästan dagligen med Sthil MS 441och Husqvarna 560 i klenare bestånd

Ok, provade stihl 362 demosåg o blev besviken, kör 560 med 18 tum mestadels o har inte hittat nåt ännu som kan matcha den, har 576 till stora träd men jobbig att gå med. Hoppas Stihl 462 kan vara lösningen pga nästan samma vikt som Husqvarna 560.

Avatar Fallback

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

roa  
#492736 Hej den har automatiskt inställning och justering. Men om tekniken skulle strula så kan du skälv kalibrera den rätt .Detta är inget nytt utan det rådde olika uuppfattning om hur man skulle göra detta står numera i instruktionerna

   TS
Avatar Fallback

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

roa  
#492738
Jonashuggare skrev:
roa skrev:Jag kör nästan dagligen med Sthil MS 441och Husqvarna 560 i klenare bestånd

Ok, provade stihl 362 demosåg o blev besviken, kör 560 med 18 tum mestadels o har inte hittat nåt ännu som kan matcha den, har 576 till stora träd men jobbig att gå med. Hoppas Stihl 462 kan vara lösningen pga nästan samma vikt som Husqvarna 560.


Sthil 362 är ett totalt misslyckande enlighet min personliga uppfattning. Om jag tolkar allt rätt så väger Husqvarna 560 med värme 6,1kg tomme och Sthil 462 med värme väger 6,1kg tomme

   TS
Avatar Fallback

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

Jonashuggare  
#492739
roa skrev:
Jonashuggare skrev:
roa skrev:Jag kör nästan dagligen med Sthil MS 441och Husqvarna 560 i klenare bestånd

Ok, provade stihl 362 demosåg o blev besviken, kör 560 med 18 tum mestadels o har inte hittat nåt ännu som kan matcha den, har 576 till stora träd men jobbig att gå med. Hoppas Stihl 462 kan vara lösningen pga nästan samma vikt som Husqvarna 560.


Sthil 362 är ett totalt misslyckande enlighet min personliga uppfattning. Om jag tolkar allt rätt så väger Husqvarna 560 med värme 6,1kg tomme och Sthil 462 med värme väger 6,1kg tomme

Ja så tolkar jag också det + 1,2 hk mer i Stihlen... hade varit gott om du varit nöjd med den för då ska jag inhandla en...

Avatar Fallback

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

roa  
#492742 Och12,4 kubik mer på Sthil

   TS
Avatar Fallback

Re: HÄMTADE UT MIN STIHL MS 462 I DAG

Jonashuggare  
#492754 Husqvarna ska ju komma med 572 XPG men den väger ju typ 0,6 kg mer

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).