Arbetskläder för skogen

Klädsel när ni inte arbetar aktivt i skogen?

22 inlägg 11159 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Klädsel när ni inte arbetar aktivt i skogen?

Davvi  
#491919 Haglövs byxor vilken modell det nu är eller gamla varselkläder. Det som råkar hänga på stolen för tillfället 🤗

Avatar Fallback

Re: Klädsel när ni inte arbetar aktivt i skogen?

t4bb3  
#491972 Jag använder mig en del av Engelsons Duved fritidsbyxor. Tycker de passar i de flesta lägen :)

Avatar Fallback

Re: Klädsel när ni inte arbetar aktivt i skogen?

stefanm  
#492007 Jag använder nästan uteslutande av fritids-/vandringsbyxor och har flera lundhags, haglöfs, cragshoppers och t&p. Har också jackor av samma märken och i båda fallen tycker jag att lundhags är bäst och slitstarkast. Tyvärr har kvalitén på haglöfs sjunkit väldigt mycket de sista åren. Tidigare höll deras skor för daglig användning i flera år och då är jag ute med hunden i skogen många timmar varje dag. De senaste två paren har varit mer eller mindre utslitna efter 4-6 månader. Har därför gått över till salomons skor som är riktigt sköna och bra, både för vandring och löpning.

Avatar Fallback

Re: Klädsel när ni inte arbetar aktivt i skogen?

Hema  
#492126
stefanm skrev:Jag använder nästan uteslutande av fritids-/vandringsbyxor och har flera lundhags, haglöfs, cragshoppers och t&p. Har också jackor av samma märken och i båda fallen tycker jag att lundhags är bäst och slitstarkast. Tyvärr har kvalitén på haglöfs sjunkit väldigt mycket de sista åren. Tidigare höll deras skor för daglig användning i flera år och då är jag ute med hunden i skogen många timmar varje dag. De senaste två paren har varit mer eller mindre utslitna efter 4-6 månader. Har därför gått över till salomons skor som är riktigt sköna och bra, både för vandring och löpning.

Inte testat Fjällrävenbyxor? Vet inte hur slitstarka de är, men sköna iaf. Men jag får testa Lundhags, låter kanon.

Avatar Fallback

Re: Klädsel när ni inte arbetar aktivt i skogen?

stefanm  
#492183
Hema skrev:
stefanm skrev:Jag använder nästan uteslutande av fritids-/vandringsbyxor och har flera lundhags, haglöfs, cragshoppers och t&p. Har också jackor av samma märken och i båda fallen tycker jag att lundhags är bäst och slitstarkast. Tyvärr har kvalitén på haglöfs sjunkit väldigt mycket de sista åren. Tidigare höll deras skor för daglig användning i flera år och då är jag ute med hunden i skogen många timmar varje dag. De senaste två paren har varit mer eller mindre utslitna efter 4-6 månader. Har därför gått över till salomons skor som är riktigt sköna och bra, både för vandring och löpning.

Inte testat Fjällrävenbyxor? Vet inte hur slitstarka de är, men sköna iaf. Men jag får testa Lundhags, låter kanon.

Nej, men min fru köpte ett par för några veckor sedan och hon tycker väldigt mycket om dem så nästa gång jag ska köpa nya får det bli fjällräven.

Avatar Fallback

Re: Klädsel när ni inte arbetar aktivt i skogen?

Tosca  
#492341 Alltsomoftast jobbarskor med spiktramp, även om jag aldrig förolyckats så känns det tryggare med plåt under.

Användarvisningsbild

Re: Klädsel när ni inte arbetar aktivt i skogen?

M.Nilsson  
#492344 Har kört med G1000 så länge jag kan minnas, absolut så kostar dom en slant. Det roliga är att när jag började köpa fjällräven så var det inte lika "hypat" som det är idag. Men jag anser ändå att dom är värd sitt pris, även om kvalitén har blivit en aning sämre på slutet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).