Uppvärmning

Underhållsvärme Bergvärme

7 inlägg 4069 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Underhållsvärme Bergvärme

Kurator1  
#491929 Hej !
Nyligen köpt släktgården där det finns en nyinstallerad bergvärmeanläggning, någon som har tips/erfarenhet om hur man på något bra sätt kan fjärrstyra den så att man kan ha underhållsvärme i längre perioder men några dagar innan man åker upp öka värmen.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Underhållsvärme Bergvärme

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#491934 Det krävs väl någon form av modem och kanske någon app. Å är anläggningen tämligen nyinstalletad, så är dem säkert förberedd för sådana moderniteter. Kolla med de som installerade systemet.

Sedan kan jag tipsa om bergskyla på sommaren. Guld värt när solen gassar från en klarblå himmel och det blir olidligt varmt både ute och inne.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Underhållsvärme Bergvärme

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#491939 Kolla om det går att ställa om till semesterläge, då blir det 8-10 grader

Avatar Fallback

Re: Underhållsvärme Bergvärme

torbjorn_2150  
#491943 Om du har en fjärrkontroll med IR communikation till enheten bör det vara lätt.
Jag har Melissa MClimate som kan styra många AC anläggningar via en app. Det krävs i det fallet att man har ett uppkopplat WiFi nät, vilket i mitt fall är en 3G/4G utrustat trådlöst WiFi router.
https://seemelissa.com/en/melissa/installation
Men som sagt, den som installerat värmepumpen bör veta.
Torbjörn

Användarvisningsbild

Re: Underhållsvärme Bergvärme

Ola63  
#491944
Kurator1 skrev:Hej !
Nyligen köpt släktgården där det finns en nyinstallerad bergvärmeanläggning, någon som har tips/erfarenhet om hur man på något bra sätt kan fjärrstyra den så att man kan ha underhållsvärme i längre perioder men några dagar innan man åker upp öka värmen.

Till Thermia är det enkelt. Finns ett onlinesystem som jag kör min G3 med från Thailand just nu.

Avatar Fallback

Re: Underhållsvärme Bergvärme

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#491966 Här finns tips på en lösning som troligen kan funka om du har internet. Annars borde det gå att lösa med ett gsm-relä.
https://www.varmepumpsforum.com/vpforum ... ic=60419.0

Användarvisningsbild

Re: Underhållsvärme Bergvärme

Ängagärdet  
#491967 Eller flyttar du dit och bor på gården som en riktig skogsägare gör! B-)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).