Gallring

Gallringsuppdrag

9 inlägg 5631 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Gallringsuppdrag

KOJMANNEN  
#491600 Finns det någon som förstagallrar med Malva,Terri eller Vimek i Medelpads kustland med omnejd ?
Tacksam för tips.



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Gallringsuppdrag

husqvarna_med_sthil  
#491610 I hassela finns ett gäng som använder mindre maskiner vad jag vet. http://www.hasselaskog.se/

Avatar Fallback

Re: Gallringsuppdrag

hfab  
#491613 WJ skogstjänst i Bredbyn kör en malwa kombi.
Kougsta AB utanför Östersund kör med Malwa skördare och skotare. För fler tips kan du ju fråga @swetrac

Avatar Fallback

Re: Gallringsuppdrag

axwell  
#491643
KOJMANNEN skrev:Finns det någon som förstagallrar med Malva,Terri eller Vimek i Medelpads kustland med omnejd ?
Tacksam för tips.

Dom som har den verksamheten marknadsför sig dåligt.

Vet att min skogsgranne, sedan några år har en Lillebror, vet däremot inte hur sugen han är på uppdrag.
Eller hur den kan transporteras från Söråker.
Det jag har sett kan jag inte klaga på.

Skotaren bakom den tycker jag är för klumpig på känsliga marker.
@mrvimek håller ju till i Sundsvallstrakten med sin Alstor.

Om du inte får något napp kan jag försöka få kontakt med en man som har insikt i maskingrupper.

Lycka till !

Avatar Fallback

Re: Gallringsuppdrag

Hema  
#491690 @Fredrik o @Torbjörn kanske kan kompletera den där virkesprisfunktionen med någon sökfunktion för huggare med maskinpark passande din smak och tycke för respektive skogägare. Min tanke är att skogsägaren lättare hittar rätt maskiner och maskinägaren lättare når ut till uppdragsgivarna (skogsägarna). Ser det som en win win.

Nu blir man ibland förpassad till vad som Södra, Sydved, Holmen osv. har för avtal med respektive grupp i skogsägarens område. Visst det går att ställa krav, men då blir det mer upp till skogsägaren att fixa så att det funkar.

Avatar Fallback

Re: Gallringsuppdrag

hpskog  
#491706 Jag tror att det finns en Malwa combi i Fränsta.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsuppdrag

Fredrik Reuter  
#491712 Hej,
Ja, för er som kommer ihåg så fanns det en sådan tjänst från Skogsforum som startades samtidigt som jag även drog i virkeshandel.se.

Kanske var det för tidigt med lansering då för tjänsten där skogsarbete listades per län dog tyvärr ut.

Avatar Fallback

Re: Gallringsuppdrag

Ficke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#491816 Vet att Vimek nyligen sålt in flera skördare och skotare i dina trakter, så kolla med dem!
Lycka till

Avatar Fallback

Re: Gallringsuppdrag

mrvimek  
#492093 Jag har en kompis som kör gallring med en nooka profi och ja skotar efter den

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).