Motorsåg och handhållet

Kolvringar till Partner R523?

11 inlägg 4012 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kolvringar till Partner R523?

Morabo  
#490874 Jag har en Partner R 523, som jag behöver kolvringar till 48x1,5x1,5. Är det någon som har tips om var jag skulle kunna få tag på sådana. det skulle vara mycket roligt att få igång den igen.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Partner

JensSkoog  
#490977 Här får man ropa på expertorna:
@mange och @joche92

Avatar Fallback

Re: Partner

Jocke91  
#490988 Du skulle kunna kolla på skogsverktyg.
https://www.skogsverktyg.se/Reservdelar-maskiner/Universal-reservdelar/Kolvringar/Kolvring-48mm-x-1-5mm.html?listtype=search&searchparam=kolvring%2048mm

Partner R523 är en underbar såg på vedbacken, väl värd att kosta på lite ringar.

Användarvisningsbild

Re: Partne92

JensSkoog  
#491010
Jocke91 skrev:Du skulle kunna kolla på skogsverktyg.
https://www.skogsverktyg.se/Reservdelar-maskiner/Universal-reservdelar/Kolvringar/Kolvring-48mm-x-1-5mm.html?listtype=search&searchparam=kolvring%2048mm

Partner R523 är en underbar såg på vedbacken, väl värd att kosta på lite ringar.

Visste att det fanns expertis här, även om jag skrev "joche92" när det skulle vara "Jocke91" :-o

Ber om ursäkt, @Jocke91 :wink:

Användarvisningsbild

Re: Partner

Morabo  
#491180 Tack så väldigt mycket för snabb hjälp, jag har beställt. Förre ägaren hade kört den på ren bensin så den hade värmenypit och kolvringarna satt så hårt fast så jag kunde inte lossa dem hela. Tror dock att kolven ska funka, jag har rensat spåren.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Partner

totte  
#491195 Har du kollat om det sitter aluminiumrester i cylindern? I så fall behöver du putsa bort det med slippapper.

Användarvisningsbild

Re: Partner

Morabo  
#491301 Jag har honat den lite försiktigt, och det finns några repor,men kunde inte se några rester.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Partner

totte  
#491323 Då funkar den nog bra. Lite smårepor gör faktiskt inte mycket och de här Partner-kuberna tål mycket stryk innan dom ger upp. Bara att sätta ihop och köra vidare skulle jag tro.

Användarvisningsbild

Re: Partner

Morabo  
#492128 Jag satte ihop och körde igång och den gick hur bra som helst. Nu behöver jag inte tveka inför tjocka stockar nr jag ska göra veden nästa gång. Tack för hjälpen det var till stor hjälp, och det är roligt att ge en sådan såg ett nytt liv!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Partner

johan eriksson  
#492132 523an är bra klipp i för sin tid, och den står sig bra än i dag på vedbacken. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Partner

totte  
#492143 Mycket trevligt att höra, bra jobbat :ymparty: ! Instämmer med Johan, Partner-kuberna är utomordentliga vedsågar och 523 är 65 cc, mycket kraft i den.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).