Traktorer och processorer

Vad kör ni med?

2087 inlägg 1148795 visningar 301 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

ss0803  
#490292 Maffigt lass bakom Boxern!

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Blondin 750  
#490302 Den Boxern var nog den manligaste på länge, jag ser gärna lite mer bilder på den! :-BD

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Isäntä  
#490573 Bilder tagna idag.
Boxern och Ösas boggiarmar köpte jag från Sverige. Banden kommer från Metsä-Martiinis vagn. Rottne är ombygd till vagn i Sverige varifrån den kom till Österbotten och jag köpte den från Vörå.
Kranen var vi tungna att plocka isär och svetsa vridhuset som läckte. Sandblästrade och målade vagnen samtidigt. Hytten och styrservo är också ombygda.
Jag har inte skrivit pä svenska sen 2004 men hoppas att ni förstår.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

totte  
#490577 Ett mycket fint ekipage! Din svenska är hittills felfri :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

halvproffs  
#490578 Kul att det hittar hit nya medlemmar som har fina ekipage som ditt! Verkar som Boxern är outslitlig.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Jole  
#490612 Hörde nån säga detta någon gång: "Skaffa en Boxer och ha traktor resten av livet."

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

axwell  
#490614
Jole skrev:Hörde nån säga detta någon gång: "Skaffa en Boxer och ha traktor resten av livet."


Det brukar man även säga o Ryska Moskvitchbilen, fast av motsatt orsak.
Den blir aldrig av med ! :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

tallen100  
#490622 Gamla BM dieslarna ska det mycket till för att ta knäcken på, billiga i drift, oftast lättstartade, okomplicerade i största allmänhet...
Såna fina grejor görs inte längre :|

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

totaya79  
#490623
Isäntä skrev:Bilder tagna idag.
Boxern och Ösas boggiarmar köpte jag från Sverige. Banden kommer från Metsä-Martiinis vagn. Rottne är ombygd till vagn i Sverige varifrån den kom till Österbotten och jag köpte den från Vörå.
Kranen var vi tungna att plocka isär och svetsa vridhuset som läckte. Sandblästrade och målade vagnen samtidigt. Hytten och styrservo är också ombygda.
Jag har inte skrivit pä svenska sen 2004 men hoppas att ni förstår.


Härliga bilder! :-bd Du sitter inte på en väljudande filmsnutt då den tjänstgör? :d :d :d

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Seb macahan  
#491411 Fint med de hederliga skogstraktorerna ovan. Hoppas jag inte sabbar för alla nostalgi älskare nu, här kommer lite plast och elektronik istället. Första dagen med mitt efter lång väntan skogsekipage. Mf 5713 sl Dyna 6 fullt skogsombyggd med Kesla 12. Första gången i skogen!!!!! Tog några vindfällen, o då kom snön också. Tycker alltid att det ser gemytligare ut med pudersnö...Hur som, det var ovant o snirkla sig in bakåtvänd o mycket nytt o lära sig. Men jag är mycket nöjd hittills. Vagnen ser lite naken ut nu när kranen är flyttad till traktorn.
IMG_20180112_142658.jpg
IMG_20180112_142725.jpg
IMG_20180112_142747_BURST001_COVER.jpg
IMG_20180112_144310.jpg
IMG_20180112_154051.jpg
IMG_20180112_154136.jpg

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

ss0803  
#491413 Äntligen lite skogsbilder på ekipaget, härligt!

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

hlb  
#491419 Fint ekipage Seb, har du räknat ut något totalpris. Har också haft grip på traktorn en gång i tiden. Bra att kunna byta vagn, jag körde gödsel, grus, höbalar med olika vagnar. Tyckte det var lite jobbigt att svänga fram gripen till nosen vid flytt, särskilt vid gallring med smala vägar och ömtåliga träd.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

källshult  
#491421 Mycket stiligt . Det är som hlb undra vad total priset är på en sån traktor ca pris.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Seb macahan  
#491425 Jo jag har ett totalpris på traktorn, 1045000kr+m.
När jag flyttade mig idag lät jag kranen vara kvar i "arbetsläge", jag backar in i beståndet. Vill man kan man ju sätta flytläge på kranen så kan man lägga den på lasset.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

hemhuggare  
#491427 Det borde väl gå att sätta en flytlägesventil på kransvängen så att man kan sätta gripen i lasset ?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).