Öppna kategorin

Debatt om skogen i Dalarnas Tidningar

8 inlägg 3134 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Debatt om skogen i Dalarnas Tidningar

Göt  
#490584 Här är två inlägg från så kallade naturvänner som finns i dalarnas tidningar

http://www.dt.se/opinion/debatt/replik- ... or-sverige


http://www.dt.se/opinion/debatt/replik- ... -ohallbart

Tydligen är skogsägare kriminella... Man blir alldeles matt hur man kan hoppa på skogsägarna



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Debatt om skogen i Dalarnas Tidningar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490587 Av Göran Rönning (Skydda skogen) kan man ju förvänta sig vilka osakliga påhopp som helst. Så hans osakliga insändare är inget haka upp sig på.

Å vad SNF beträffar, så kan man alltid rekommendera dem ett skogligt studiebesök på deras eget Stubbhult, för att studera deras egna "miljövänliga" skogsbruk.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Debatt om skogen i Dalarnas Tidningar

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490590 Fast egentligen, varför överhuvudtaget debattera med dessa organisationer och olika självutnämnda "experter". Det är ändå helt meningslöst. De är emot äganderätt och skogsbruk överhuvudtaget så en debatt kan aldrig leda till något.
Det enda vi som försökt, och de som fortfarande försöker, lyckas med är att ge dem mer uppmärksamhet. Bättre att Mellanskog med flera skriver egna inlägg och annonser där de för fram sitt. Men låt bli att gå i svaromål med de där oseriösa organisationerna och framförallt enstaka GDS-biologer.
Tycker de här "debatterna" blir lika meningsfulla som när invandring eller Teslor diskuteras. Man står i två hörn och kastar citat och googlade referenser på varandra, men aldrig att diskussionen leder till att någon förändrar sin ståndpunkt. I stället blir språket och tonläget både sämre och högre till ingen nytta.

Jag gillar när olika personer lägger ut olika rapporter och sånt på SF, så missförstå mig inte kring det. Särskilt när det är fakta som jag själv kan kontrollera och lära mig av.

Användarvisningsbild

Re: Debatt om skogen i Dalarnas Tidningar

Göt  
#490592 Funderade om jag skulle gå i svaromål men det är nog bra att som Uvskogen säger att låta bli då det inte leder någonstans :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Debatt om skogen i Dalarnas Tidningar

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490593 Det är ju i och för sig bara mina egna köksbordstankar, men jag har bestämt mig för att göra allt under 2018 för att ta mig från att bli en "Myshatare"! :d

https://www.svd.se/myshatar-i-hemlighet ... ln-skriver

Användarvisningsbild

Re: Debatt om skogen i Dalarnas Tidningar

Motorista  
#498866 Myshatare.. vaf*n haha 😀

Avatar Fallback

Re: Debatt om skogen i Dalarnas Tidningar

hallingland  
#498886 "...produktiva naturskogar..." nämns - vad är det? NS, NO...?

Användarvisningsbild

Re: Debatt om skogen i Dalarnas Tidningar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#498893
hallingland skrev:"...produktiva naturskogar..." nämns - vad är det? NS, NO...?

Förmodligen avses självföryngrade skogar.
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).