Socialt (mer om oss)

Sluta med nikotin!!!!!

221 inlägg 75267 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

halleby  
#428552
Äboda skrev:Vad som hjälpte mig mest i början var att använda fusksnus som Onico, tobak och nikotinfritt. Det hängde med ganska länge sedan blev det mer och mer att man glömde bort det.


jag kör hardcore utan hjälpmedel. Vet inte om de är rättt men jag provar :smile:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Göt  
#428554 är nog det enda man kan göra att tvärsluta utan substitut

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

halleby  
#428558
jannee skrev:Hur går det med vikten?
När jag slutade gick jag upp 8 kg följande halvår, och dessa kg har jag inte lyckats bli av med :oops:


Kollade precis. 1,5 kg upp inte vad jag vill. Förtsätter detta blir de snusning igen.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Skogstinsen  
#428596 Jag slutade snusa utan hjälpmedel efter 20 år med en dosa lössnus om dagen. Lite jobbigt de 2 första veckorna, sedan rullade veckorna på i bara farten. Så nu är det 9 månader sedan och har bara tagit 3 prillor efter det. Så det funkar utan nikotin hjälpmedel. Det är rutinerna och begäret man måste sluta tänka på att just den snusen efter morgonkaffet, och den snusen efter maten smakar ju så förjävla gott. Det glömmer man bort efter ett tag.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Umea  
#429537 Hur är läget ?
Hur går det för Er ?


Kämpa på Ni har allt att vinna !!

Lycka Till !
Bästa hälsningar från Umeå

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Skördarnisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#429992 Inne på fjärde dagen utan snus just nu. Går mycket bättre än jag trodde det skulle göra. Lite tuggummi som substitut hjälper bra. Snusat i ca 16år och har aldrig prövat och sluta förut.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

totte  
#430015 För min del går det utmärkt, en och en halv månad nu. Visst, efter kaffet så uppstår en stark känsla att nåt fattas, men inte så att det är ett problem. Annars tänker jag inte ofta på snus nu. Men, som sagt, jag har ju sällsynt starkt motiv.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

JensSkoog  
#489018 Började med snus när jag var 12 år gammal, eftersom min
bästefar och hans kompis, Carl, ville dela med sig :mrgreen:

Det är nu 56 år sedan, men nu har dagen kommit
som jag aldrig tänkt skulle komma :(( :((

Totte 🤗 är ju en av mina idoler här på Skogsforum, och jag tänkte strax på honom
och hans erfarenhet med snus-slut när jag den sista tiden har känd mig lite svag
och utan ork, och det har varit som om influensaen inte har sluppit taget och
kroppen inte har återhämtat sig efter jag var sjuk. :???:

Så nu har jag testat ut att lämna snusdosan i frid några timmar genom dagen, och
har upptäckt att kroppen plötslig har frisknat till, och när jag har "spruckit" och lurat
en liten prilla in i käften, så har det absolut inte varit positivt :oops:

Så nu är det officiellt. Från och med i afton får snuset vila i frid. Jag har hamstrat in
"Fishermans friend" utan socker, och jag tar en snuspaus några veckor
eller månader eller möjligen längre :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

benestad  
#489026 Bra nu är det bara resten kvar du fixar det [emoji106]

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Göt  
#489031 Lycka till, det är och försöka och tänka på något annat när nikotinsuget kommer :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Äboda  
#489034
JensSkoog skrev:Började med snus när jag var 12 år gammal, eftersom min
bästefar och hans kompis, Carl, ville dela med sig :mrgreen:

Det är nu 56 år sedan, men nu har dagen kommit
som jag aldrig tänkt skulle komma :(( :((

Totte 🤗 är ju en av mina idoler här på Skogsforum, och jag tänkte strax på honom
och hans erfarenhet med snus-slut när jag den sista tiden har känd mig lite svag
och utan ork, och det har varit som om influensaen inte har sluppit taget och
kroppen inte har återhämtat sig efter jag var sjuk. :???:

Så nu har jag testat ut att lämna snusdosan i frid några timmar genom dagen, och
har upptäckt att kroppen plötslig har frisknat till, och när jag har "spruckit" och lurat
en liten prilla in i käften, så har det absolut inte varit positivt :oops:

Så nu är det officiellt. Från och med i afton får snuset vila i frid. Jag har hamstrat in
"Fishermans friend" utan socker, och jag tar en snuspaus några veckor
eller månader eller möjligen längre :lol:


Lycka till, var själv 12 år när jag började med snus. Slutade efter 40 år med prillan ständigt inne, (bortsett från några timmar i skolan där det fanns lärare som inte tolererade snus). Om tre veckor är det två år som nikotinfri. Något som jag inte ångrar. Första två veckorna är värst sedan blir det bättre. Det svåra är att bryta vanan.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#489042 Lycka till med det snusfria livet! Själv har jag aldrig snusat.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Pannben  
#489061 Det bör kunna vara lättare att sluta när du känner så stor skillnad när du inte snusar. Jag har aldrig rökt eller snusat så jag kan inte helt förstå hur det är att försöka sluta. Hoppas det går bra och jag ser fram emot att läsa om dina förehavanden, du vise man från landet i väster./Pannben

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

hlb  
#489063 Starkt jobbat, Jens.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

jörgent  
#489068 ja,inte är det lätt... kan tipsa om hur jag gjorde
Jag är fd storrökare - >1 paket John Silver utan filter/dag + rökpipa - och insåg efter flera försök att sluta är att det inte är så svårt att sluta utan helvetet var att låta bli börja igen... och själva tanken att sluta var hemsk även om jag visste och kände att jag och min omgivning inte mådde bra av röket.
Därför bestämde jag för nästan exakt 30 år sedan att jag skulle göra uppehåll med all tobak fram tills det att jag gick i pension. Och det gick bra, numer är jag pensionär och det hemska är att lusten finns där! Men jag vet att tar jag en cig är det kört och jag är tillbaka i mitt beroende.
Det var förstås ett sätt att lura mig själv men det funkade att sätta upp ett mål och ett slutdatum för abstinensen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).