ATV och UTV i skogen

Lejab plogfäste till Yamaha 550/700

7 inlägg 5810 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lejab plogfäste till Yamaha 550/700

Hema  
#481968 Hej. Jag fick tag på ett bättre begagnat Lejab-plogpaket som satt på en Yamaha 450. Hjälp/stödbalken går inte att dra åt U-skruven när vinschfästet sitter där. Någon som skulle kunna bifoga motsvarande bild på sin 550/700?
1511372382_dsc_1554.jpg

Alternativt skulle man kunna kapa till några metallbitar och borra motsvarande hålbild och bulta ihop. Eller blir det måhända helt galet och original är helt klart att föredra? Hoppas någon kan bistå med bild.



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Lejab plogfäste till Yamaha 550/700

Qkeeper  
#487421 Kanske sent svarat nu men kan inte minnas att mitt fäste såg ut alls så på den gamla 700an.. men kan ju minnas fel å :lol:

Avatar Fallback

Re: Lejab plogfäste till Yamaha 550/700

cato  
#487430 Hej jag vet inte hur man lägger in bilder men jag har en 550 å där sitter ett vinklat platt järn längre fram om du förstår hur jag menar, å skruvat i fästet för hasplåtarna så u-klammret skall längre fram men det blir kanske lika trångt.

Avatar Fallback

Re: Lejab plogfäste till Yamaha 550/700

Hema  
#488547 Jag gjorde två plattjärn med passande hålbild, dock så blev det lite knas mot rör-ramen. Skruvarna som jag köpt, blev för korta. Så slog det mig delvis tack vare era inlägg att testa vända på det längre plattjärnet borra två hål i bukplåten och använda U-skruvarna.
1514487358_dsc_1592.jpg

Har placerat staget utanpå, borrat 2st hål för U-skruvarna.
1514487352_dsc_1593.jpg

Dragit åt alla skruvar o muttrar (hoppas jag, får dubbelkolla nästa gång). Kanske borde skaffa kul/hatt-muttrar för att skydda gängorna.
1514487363_dsc_1591.jpg

Inget som krockar med något.
1514487343_dsc_1594.jpg

Onödigt inköp och beslag.. Kommer säkert till användning en annan gång.

Ett litet problem, hur har ni löst så man inte hissar upp bladet för högt? Låter inge bra och risken är att man tar sönder något. Funderade på något rör och en pinne. Där pinnen (gärna färgad i tydlig färg) åker upp ur röret när man höjt för mycket. :-?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lejab plogfäste till Yamaha 550/700

totaya79  
#488587 Yamaha har ju lägesbrytare. Finns säkert köpa annanstans. Annars köra med känsla i tummen. :D :-BD

Avatar Fallback

Re: Lejab plogfäste till Yamaha 550/700

Qkeeper  
#488881 Har plogat med atv i ca 10år och aldrig kört sönder nåt för att jag hissat bladet för högt. Med kan rekomendera att få till ett block i lyftet som warns system är byggt det går betydligt mjukare.

Avatar Fallback

Re: Lejab plogfäste till Yamaha 550/700

Hema  
#488964
Qkeeper skrev:Har plogat med atv i ca 10år och aldrig kört sönder nåt för att jag hissat bladet för högt. Med kan rekomendera att få till ett block i lyftet som warns system är byggt det går betydligt mjukare.

Tack och det har jag satt dit.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).