Öppna kategorin

hur gör ni när ni betalar större summor

15 inlägg 7632 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

hur gör ni när ni betalar större summor

svampbob  
#488515 Jag satt just och betalade lite räkningar och i högen låg en dellikvid på en skördare och det tyckte inte Swedbank om. Ja efter en lång stund i telefonkö så fick jag beloppsgränsen tillfälligt höjd men när jag betalar den andra halvan av maskinen så blir det samma långa procedur. Har andra banker bättre regler så att man kan betala så mycket som kontot har täckning för?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

Robertberg  
#488517 Inget illa ment, men du ligger nu bra till för att vinna Sfos tävling i I-landsproblem :grin:

Användarvisningsbild

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

svampbob  
#488518 Ja visst är det så. Men det är numera rätt irriterande med alla bankregler och Swedbank är värst. Mannfolk höll nog på en månad med att försöka öppna konto i Swedbank men fick tillslut nej dom verkade tro att han var medlem i Finska Al qaida. På SE banken tog det bara minuter att få öppna ett konto.

   TS
Användarvisningsbild

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

Göt  
#488521 Antagligen så är stora betalningar som jag gör betydligt mindre än de du gör men jag brukar gå in på banken och föra över pengarna :-b Har en lokal sparbank.

Avatar Fallback

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#488524 Är problemet att du bara kan betala 150 000 du menar?
Logga ut och logga in med mobilt bank id istället, är inte samma begränsning där

Användarvisningsbild

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

Vedproducent  
#488528
gnisten83 skrev:Är problemet att du bara kan betala 150 000 du menar?
Logga ut och logga in med mobilt bank id istället, är inte samma begränsning där

Då måste det vara olika regler. Har Swedbank också och betalar via dosa och har då aldrig varit några problem. Senaste stora betalning var moms och skatt till skatteverket 350000 kr och det gick då bra att bli av med pengarna.

Användarvisningsbild

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

svampbob  
#488530 När jag pratade med supporten så låg maxgränsen per dag på en halv miljon och det är nog den förvalda.
Det gånger som jag har gjort utlandsbetalningar så har jag också blivit tvungen att gå via kundtjänst för att betalningen ska gå igenom. Iofs så är det nu flera år sedan jag senast behövde besöka ett fysiskt bankkontor så man ska väl inte klaga.

   TS
Avatar Fallback

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#488545 Enda gången det hängt sig är när jag skulle betala en skogsfastighet men det gick snabbt att ordna på telefon. Länsförsäkringar Bank.

Användarvisningsbild

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

Micke r  
#488554 Jag har swedbank och har en maxgräns på 250000och det verkade inte som att banken ville ta bort den, så ibland får jag dela upp betalningarna på två dagar.

Användarvisningsbild

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

T Landström  
#488556 Swebank har konstiga regler märkte mor och far för några år sedan när det skulle betala en resa till Thailand med kort... Det gick nämligen inte för det va spärrat mot sådana köp...sedan gällde inte reseförsäkringen om man inte va ansluten till internetbanken...

Avatar Fallback

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

Hema  
#488571 Det finns andra banker.

Användarvisningsbild

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#488584 Nog är det smidigt med BankID mm nyheter men nog var det enkelt förr är man ringde till banken i grannbyn
och eftersom de kände pappa så fick jag ett konto på direkten, vid ett annat tillfälle skickades en bankväxel
med en random förbipasserande bybo så jag slapp åka och hämta den själv.

Avatar Fallback

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#488585 Swedbank höjde min gräns till miljonen (tror jag) utan knot. De var dom själva som föreslog det.

Avatar Fallback

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

PelleT  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#488870 Senast det var aktuellt gjorde jag det på någon minut med SEB i telefonen tillsammans med mobilt bank ID

Användarvisningsbild

Re: hur gör ni när ni betalar större summor

stegmaster  
#488882 Jag hadde ochså en maxgräns i min lokala bank här i Norge på endast 150,000kr.
Men det var bara en snabb tlf til banken, så höjde dom til kr 600,000, och så har det varit sedan.
(Får frågan vid tilfällen när jag er i nettbanken om jag vil endra på detta, men svarar bara nei.) 8)
Skickade ju iväg nästan 500,000 til Kesla ÅF vid denna tiden, sen et år tilbake, och det var inget problem att skicka i en summa. :d

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).