Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hur får ja alla lyaen att lysa på min polaris?

8 inlägg 5005 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hur får ja alla lyaen att lysa på min polaris?

Polaris 500  
#48771 hej

Jag har en polaris 500 02:a ja vill att både dom lysena uppe och nere ska lysa samtidigt när ja ha på helljus gå de??



   TS
Avatar Fallback

Re: Hur får ja alla lyaen att lysa på min polaris?

Mickev  
#48775 Jajamen det är ofta inga större problem. Läs igenom denhär tråden där det beskrivs på flera olika sätt hur man kopplar in dom.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=14332.0

Avatar Fallback

Re: Hur får ja alla lyaen att lysa på min polaris?

Polaris 500  
#48780 tack kom gärna med mer tips och gärna bilder hur ni ha gjort:D

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur får ja alla lyaen att lysa på min polaris?

Mickev  
#48785 Jag har inte gjort på min än eftersom jag ska montera in xenon i alla ljusena då lusten tränger på. Men eftersom jag har en vägreggad 07:a så ligger kontakten bara lös bakom ljuset och då är det bara att plugga in en H11 och sen är det klart, redan färdikopplat till helljuset alltså på dessa maskiner.

Men tänkte att din är kanske för gammal för att ha allt sådant fördraget redan, därför jag tipsade om tråden där det fanns tips på andra sätt att koppla in ljuset också.

Avatar Fallback

Re: Hur får ja alla lyaen att lysa på min polaris?

Polaris 500  
#48802 jag har redan en lampa på syret men de ja vill e att när ja ha halv lyse så lyser dom där nere och när ja ha helljus så lyser både dom uppe och nere:D

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur får ja alla lyaen att lysa på min polaris?

Mickev  
#48808 När lyser den du har uppe på styret då?

På dom senare årsmodellerna är den lampan redan kopplad till helljuset, är den inte de på din alltså?

Avatar Fallback

Re: Hur får ja alla lyaen att lysa på min polaris?

Polaris 500  
#48816 på helljus e de bara den där uppe som lyser ja vill att dom där nere också ska lysa på helljus:D

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur får ja alla lyaen att lysa på min polaris?

Mickev  
#48825 Jaha, de är på de viset. Då skulle du ju igentligen kopplat så att styrströmen för dom nedre ljusena istället gick över tändningen och då ha reglaget för bara lampan på styret.

Självklart kan man sätta dom nedre ljusena på en egen brytare istället för tändningen om man vill kunna köra utan ljus, för det är kanske så att du bara har på och av läge på tändningsnyckeln?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).