Socialt (mer om oss)

Uppesittarkväll

70 inlägg 16759 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Kse  
#487735 Vi kör ju julklappsspel för dom vuxna på julafton, max 100 kronor.
Jag köpte två bingolotter, till uppesittarkväll....
Ibland har jag otur när jag tänker, jag får nog köpa nått på macken i morgon. :lol:

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Erre  
#487736
Kse skrev:Vi kör ju julklappsspel för dom vuxna på julafton, max 100 kronor.
Jag köpte två bingolotter, till uppesittarkväll....
Ibland har jag otur när jag tänker, jag får nog köpa nått på macken i morgon. :lol:

En par doftgranar kanske? :d

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Seb macahan  
#487738 Nu har jag kastat in båda jansson i ugnen, gröten är klar. Nu blir det wiskey o nån julöl. Men jag har haft två strömavbrott och av vinden o döma var det nog inte en helt galen ide o låta sundahls montera vinschen på den nya traktorn. Det börjar låta som om mellandagarna är planerade[emoji15] [emoji20]
Hur har ni det hos er med storm?

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Erre  
#487739
Seb macahan skrev:Nu har jag kastat in båda jansson i ugnen, gröten är klar. Nu blir det wiskey o nån julöl. Men jag har haft två strömavbrott och av vinden o döma var det nog inte en helt galen ide o låta sundahls montera vinschen på den nya traktorn. Det börjar låta som om mellandagarna är planerade[emoji15] [emoji20]
Hur har ni det hos er med storm?

Erre - Stormvarning på fredag i Södra Sverige

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Kse  
#487743 Det finns gott om småkrafs på macken i byn så det löser sig nog.
Lotter finns ju och det är ju det som folk slåss om mest, dom far ju bara runt runt iom. att alla vill ha dom så det är ju slumpen som avgör i slutändan ändå.
Jag har dock en klockren taktik, jag använder den teori som John Nash utvecklade, den han använder för att alla ska få med en tjej hem i filmen "A beautifull mind".
Jag satsar bara på dom minst attraktiva grejerna vilket medför att jag alltid får mest grejer och att ingen heller vill knycka mina grejer, när vi börjar närma oss slutet går jag på dom mest attraktiva grejerna och har då lika stor chans som alla andra att få dom.
Testa så ska ni se att det funkar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Seb macahan  
#487744 Nu ska jag njuta, o skita i stormen.

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Kse  
#487750
Seb macahan skrev:Nu ska jag njuta, o skita i stormen.
IMG_20171223_223109.jpg

Själv ska jag skita och njuta av avsaknad av storm. :d

   TS
Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#487752 Granen är inne.

Inte så tokigt som man befarade. :smile:

Skinkan är provsmakad o julklapparna är inslagna.

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Fredrik Reuter  
#487754 Nu har det börjat lugna ner sig i julstöket innan julafton för oss här hemma.
Fullt ös som vanligt och i år skulle ungarna testa Bingolotto. Det gick två omgångar så somnade de.

Nu blir det till att runda av, barn brukar av någon outgrundlig anledning vara mycket morgonpigga på julafton... :lol:

Ha de gott vänner och ha en riktigt God Jul!

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

erik__j  
#487755

Märkte att 3åringen hade julpyntat med stihl

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#487756
Fredrik Reuter skrev:Nu blir det till att runda av, barn brukar av någon outgrundlig anledning vara mycket morgonpigga på julafton... :lol:


Jag föreslog att för varje timme innan klockan sju så drar vi av ett paket. Men det var inte populärt. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

alias  
#487759 Dagen har bestått i julklappsinslagning, julstädning, hundpromenad, KANTARELLPLOCKNING (trodde tills idag att årets sista kantareller skulle vara plockade dagen innan Lucia, började plocka strax efter midsommar) och taxmys på kökssoffan.

Sitter nu och sliter mitt hår med de sista julklappsrimmen...
Mycket grubbla blir det innan man är klar... :???:

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

JensSkoog  
#487760
erik__j skrev:Märkte att 3åringen hade julpyntat med stihl

:-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

totte  
#487765 Efter att ha satt in granen och klätt den så plockade jag fram lite färdiglagad rådjursstek ur frysen. Med potatis, ärter och morötter så blev det en riktig kalasmiddag som krävde ett glas rött (eller två). Så har jag ringt nåra God Jul-samtal och nu sitter jag här med en hygglig Dalwhinnie och känner mig i sådär alldeles extra julefridstämning. Inget kvar att fixa, inget att stressa med, ingenstans att resa, ingen snö på marken (vit ju är inte min grej).

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

Bm350boxer  
#487766
Seb macahan skrev:Nu har jag kastat in båda jansson i ugnen, gröten är klar. Nu blir det wiskey o nån julöl. Men jag har haft två strömavbrott och av vinden o döma var det nog inte en helt galen ide o låta sundahls montera vinschen på den nya traktorn. Det börjar låta som om mellandagarna är planerade[emoji15] [emoji20]
Hur har ni det hos er med storm?


Hugger i ganska bra faktiskt. Får bli en sväng innan julbordet innan man planerar upp mellandagarna för mycket.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).