Socialt (mer om oss)

Uppesittarkväll

70 inlägg 16751 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

agrotron  
#487570

Jobbar 12tim FM idag. Men hinner med uppesittarkvällen iaf. Men trucken är ju iaf röd så lite juligt å de ju trots allt[emoji4]

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Lx3  
#487571

Har hand om grabben medan sambom fixar skinka, gröt o.s.v. Tanken var att ta en promenad med barnvagnen men för en stund sen stensomna han insoffan så nunsitter jag här och gör mitt första försök att ladda upp en bild här på sfo. I kväll blir det bingoterror med sambons familj. God jul på er!

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

ananders  
#487574
PPA skrev:Sitter på Arlanda och väntar på tåget till Stockholm C för att sen sitta där o vänta på nästa tåg så förhoppningsvis kommer jag hem till småland någon gång ikväll :)


Önskar dig lycka till och hoppas tåget går enligt tidtabell.

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

ananders  
#487575 Nu blev sambon färdig med granen. :-bd :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

stone66  
#487581 Har griljerat två skinkor en dyr o en billig. Så nu ska det avgöras om dyrt är bäst. Sen har jag huggit tändved 4 25 liters dunkar brukar ha ett lager på 15 st. O nu kom mina söner hem så vi ska dricka kaffe men utan whiskey för jag har jour över julen GOD JUL på er.

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

DrW  
#487583 Vad ni kommit långt! Fått in granen men det blir nog att klä ikväll.
Prioriterat att bära in ved och göra iordning bastun till morgondagens julbastu!

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#487592 Gjort ischoklad som står å svalnar. :smile:

Nästa anhalt är å ta in granen. Får se hur det blir. :???:

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

MDin  
#487594 Då har vi tagit in del av skogen i år oxå!!! Den här gången var hustrun med och valde, så jag slapp att göra som andra år, såga flera!
GOD JUL på Er alla!

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

tallen100  
#487599 Fin gran :-bd

Har hon inte sett "jul med Ernst", den julgranen bör förenkla en hel del för många män såvida damerna är Ernst frälsta som väldigt många verkar vara :grin: Han är riktigt duktig och gör verkligen jättefint, men en sån gran skulle jag aldrig tagit in :lol: :lol: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#487600
tallen100 skrev:Har hon inte sett "jul med Ernst", den julgranen bör förenkla en hel del för många män såvida damerna är Ernst frälsta som väldigt många verkar vara :grin: Han är riktigt duktig och gör verkligen jättefint, men en sån gran skulle jag aldrig tagit in :lol: :lol: :mrgreen:


Precis. :grin:

Han tyckte den hade lite "muskler". Så han fick sätta ljusen lite längre in. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Granstorp  
#487603 Även här blir det att genomlida Bingolotto! Vi börjar med att bjuda gästerna på älggryta med hasselbackspotatis och sen går vi över till diverse ädla drycker[emoji106]

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

Palakangas  
#487605 Ska sätta upp en julkrans ovan dörren. Sedan är det klart. Skönt att bo ensam och göra som jag vill.

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

sundelius  
#487610
Samlarn skrev:
20171223_122858.jpg
Har varit ute och testat lite maskin tillsammans med äldsta pojken så har vi hjälpt min gamle far att sanda gårdsplanen så nu ska vi snart åka på födelsedagskalas för att sedan avsluta dagen med grilljering av skinkorna. Ja julskinkorna alltså.

Fick ny åket godkänt av grabben?

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

valmet862  
#487611
Blandar lite foder till djuren...

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

uffejohan  
#487617 Här har vi också jul i vårt hus. Även älgtjuren fick lite julgodis igår.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).