Socialt (mer om oss)

Uppesittarkväll

70 inlägg 16740 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Uppesittarkväll

Kse  
#487539 Ja då är det dan före dan.
Vad sysslar ni med såhär dan innan julafton?
Är det julmys med hela familjen eller är det jobb som gäller in i det sista?
Dela med dig av din dag med text och bilder och sprid lite julstämning, och är du ensam på julen så är du extra välkommen in i skogsgemenskapen. 🤗
En riktigt God Jul på er alla.
Vi har startat dagen med en lång sovmorgon i stugan.
Här i Kuoksu, 9 mil sydost om Kiruna har vi -17 och ett lätt snöfall, inga tomtar har synts till än.




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

anersimyra  
#487540
Kollar på film från den gångna veckans arbete.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Erre  
#487541 Flyttar. :d

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

Brorsan  
#487542
anersimyra skrev:http://www.youtube.com/watch?v=HJv39MUDf5k Kollar på film från den gångna veckans arbete.. :-bd

Det ger sektionsfällning en ny innebörd. [emoji3]

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

anersimyra  
#487545
Brorsan skrev:
anersimyra skrev:http://www.youtube.com/watch?v=HJv39MUDf5k Kollar på film från den gångna veckans arbete.. :-bd

Det ger sektionsfällning en ny innebörd. [emoji3]

Jag har en filmstump på när Kalle bulten försöker sig på att klätterfälla rötbjörken.. =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#487546

Kokar kola.

Älg grytan ligger i grytan o kokar till sig. :smile:

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

Pessimisten  
#487553 Sovmorgon till klockan halv 8 idag.
Nu städar vi och ordnar inför julfirande med mina och sambons föräldrar imorgon.

Ikväll blir det uppesittarkväll med vänner och lite starka drycker.

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

Anders Frisk  
#487554 Var till skogen o sa God jul till Terrin

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

Suzuki Hasse  
#487556 Hämtat tredje (3) granen åt frun så nu hoppas jag hon är nöjd 🙏 städar och gör knäck griljerar skinkan och allt annat som man skjutit på :d

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

stegmaster  
#487557 Rägnet vräkar ner och 10+ grader ute, dom 16cm snö vi hadde er numera borte.
Och visst sitter man ensam (här inga när släkt kvar), men så har det varit i mange år, så det gör mig inget.
Blir inget ute idag på grunn av väderet, så det blir att roa sig med Real Madrid vs Barcelona på tv nu kl 13,00. 8)


Hjälp, det rägnar. 23/12-2017


Tempen ute, +9,9 grader.

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

anersimyra  
#487559
Suzuki Hasse skrev:Hämtat tredje (3) granen åt frun så nu hoppas jag hon är nöjd 🙏 städar och gör knäck griljerar skinkan och allt annat som man skjutit på :d

Jävlar..nu minns jag vad jag glömt.. :o jag skulle ju ha skaffat en gran till i dag.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

ananders  
#487561 Det var en trevlig läsning att få en inblick i vad ni andra gör dagen innan julafton. Hoppas ni också har en dag utan allt för mycket stress och allt för många måsten.

Jag har gått och gjort lite småpyssel på förmiddagen, slagit in julklapparna och hjälp sambon igång med att koka julskinkan. Hon är inte så hemma i köket men julskinka kan hon koka och grilljera.
Nu har jag precis burit in granen, satt i ljusslingorna, satt mig ner i soffan för att titta på medans sambon klär granen.

Framåt eftermiddagen ska jag åka upp till min mamma där alla syskon och syskonbarn hjälps åt att pynta huset och klä granen.

Användarvisningsbild

Re: Uppesittarkväll

Samlarn  
#487563
Har varit ute och testat lite maskin tillsammans med äldsta pojken så har vi hjälpt min gamle far att sanda gårdsplanen så nu ska vi snart åka på födelsedagskalas för att sedan avsluta dagen med grilljering av skinkorna. Ja julskinkorna alltså.

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

PPA  
#487568 Sitter på Arlanda och väntar på tåget till Stockholm C för att sen sitta där o vänta på nästa tåg så förhoppningsvis kommer jag hem till småland någon gång ikväll :)

Avatar Fallback

Re: Uppesittarkväll

tallen100  
#487569 Sitter och tittar på Skogsforum \M/ \M/ \M/

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).