mån 18 dec 2017, 21:13#486659
hlb skrev:All svetsning i vagnen bör undvikas. Det stora invändiga drevet kan tillverkas i två delar, som expanderar när de bultas ihop. Drevet kläms in i fälgen.
Skulle vilja sätta upp alla krav och funktioner innan man rusar iväg. Har vi verkligen tagit beslut att starta projektet???
Förstår inte riktigt hur det skulle klämmas in i fälgen, men du har säkert en finurlig lösning. Drevet får ju inte på något sätt bli ovalt eller ha olika avstånd mellan tänderna. Och så måste det sitta helt i centrum.
Jag har inte beslutat någonting
valtra mega skrev:Hur löser ni problemet att hela fälgen är full av frysen lera och is när man skulle behöva drivningen
Det är nog ett av de största problemen som behöver en lösning. Det är inte så kul att hacka loss massa is.
Eftersom motordrevet skall skjutas till och från kuggarna så finns det ju en viss möjlighet för det att fjädra när det är ojämnt. Förhoppningsvis kan det krossa en del is. Men en ordentlig kaka med en perfekt blandning av snö, vatten, lera, smågrenar och en näve småsten så är det säkert problem ändå. Någon form av avskrapare som skrapar bort så mycket som möjligt. Nere i tänderna blir dock svårt.
Senast redigerad av JohannesG tis 19 dec 2017, 08:29, redigerad totalt 1 gång.
Valmet 8050, hjulburen Patu 40LF & Vreten 65-40 kran. Alternativt Vimek G30 gallringsprocessor.
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II