Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2017

118 inlägg 20283 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Seb macahan  
#485688
Kse skrev:Ytterligare 3700:- har rasslat in under onsdagsdygnet och vi är då uppe i 13700:-

Vi har under dagen klättrat från plats 177 till plats 139 över dom insamlingsbössor i landet som samlat in mest pengar.
1513199399_img_3264.png


Förutom vår digitala insammlingsbössa så finns det ju mängder av sätt att skänka pengar.
Genom att skicka ett sms till 72999 Skriv då Summa (50, 100, 200, 300, 500 eller 700 kr), Artist och Låttitel i ditt sms. Alltså t ex "500 Kent - Utan dina andetag".

Du kan även swisha din låtönskning till 90-195 06, och skriv Artist och Låt.

Det finns mängder av auktioner, dels privata auktioner via Tradera.se där alla pengar oavkortat går till #mh17. Men det finns även dom officiella auktionerna där kändisar auktionerar ut allt från gemensamma middagar, privata konserter eller privata föremål.

En nyhet för i år är dom olika tävlingar som kändisarna anordnar, här skänker du bara 50:- och alla har då chans att vinna.
Om du klickar på länken till vår insammlingsbössa här nedanför så kan du högst upp på sidan klicka på fliken "Tävlingar" för att komma vidare.
Man kan skänka 50:- hur många gånger man vill och ökar därmed sina chanser att vinna.
Själv hoppas jag på att vinna en middag inne i buren med Kodjo Akolor

http://bossan.musikhjalpen.se/insamling ... sexhandeln


Klicka på länken nedanför för att få upp alla olika allternativ för att skänka pengar.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6780039


13700kr !!!!!!!!!!!!! :surp: :surp: :surp:
Ja inte trodde jag att Sveriges skogsbönder var så välbärgade att de hade råd o skänka denna enorma summa med tanke på det bundna kapital vi sitter på. Inte illa pinkat! :???: Men jag tror det finns 8-10åringar som lyckats bättre ensamma i musikhjälpen innan. Och vi står för en betydande del av Sveriges BNP.
Nu vill jag inte hacka på någon och vi är bara inne på andra dagen men kom igen lite nu!!
Vi ska väl vara stolta överlämnare av denna hjälp.
Lämnas detta över från skogsforum får vi skämmas. Vi kan betydligt bättre än så här! Skärpning alla i sina Amarocker, Hiluxar, landrovers och Teslor, Valtror och Mf´s gammal som ung! Det är ju nu vi ska visa Världens barn att vi gör något bra och inte bara skövlar ner skog och tar död på rödlistade arter.....
Med detta är ju "bara mina 5 ören" som en känd profil av oss brukar uttrycka sig!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Kse  
#485689 Ja vist kan vi bättre, vi är ju inte ens uppe i halva fjolårets totalsumma men veckan är ung då jag är vid gott mod. :-bd

Har ni koll på att Musikhjälpen har en egen app, ladda hem den för att ha full koll på alla auktioner, önska låtar, starta engagemang och ha koll på vad som händer i glasburen.
Ja å självklart går det att skänka pengar via den på alla möjliga vis.
Klicka på länken nedanför för att skänka pengar till Skogsforums insamlingsbössa.

http://bossan.musikhjalpen.se/insamling ... sexhandeln

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2017

Sandström87  
#485697 Skickade in ytterligare 300kr
Gillar de du skrev Seb!

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Seb macahan  
#485699
Sandström87 skrev:Skickade in ytterligare 300kr
Gillar de du skrev Seb!

Gott att det inte upplevdes förnärmande utan fick rätt effekt. Härligt när man vill kan och orkar tänka på andra som oftast inte har några val i livet.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

hlb  
#485703 Seb, Jag gillar inte när staten eller rödakorspampar ska va med och dela. Har skickat några tusen direkt till brunnsborrningsgrupp i Afrika genom personliga kontakter, men alla har ju inte den möjligheten. Bara för att du inte skall tro att jag är den snåla smålänningen, som jag egentligen är.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Traktordave  
#485710
Seb macahan skrev:
Kse skrev:Ytterligare 3700:- har rasslat in under onsdagsdygnet och vi är då uppe i 13700:-

Vi har under dagen klättrat från plats 177 till plats 139 över dom insamlingsbössor i landet som samlat in mest pengar.
1513199399_img_3264.png


Förutom vår digitala insammlingsbössa så finns det ju mängder av sätt att skänka pengar.
Genom att skicka ett sms till 72999 Skriv då Summa (50, 100, 200, 300, 500 eller 700 kr), Artist och Låttitel i ditt sms. Alltså t ex "500 Kent - Utan dina andetag".

Du kan även swisha din låtönskning till 90-195 06, och skriv Artist och Låt.

Det finns mängder av auktioner, dels privata auktioner via Tradera.se där alla pengar oavkortat går till #mh17. Men det finns även dom officiella auktionerna där kändisar auktionerar ut allt från gemensamma middagar, privata konserter eller privata föremål.

En nyhet för i år är dom olika tävlingar som kändisarna anordnar, här skänker du bara 50:- och alla har då chans att vinna.
Om du klickar på länken till vår insammlingsbössa här nedanför så kan du högst upp på sidan klicka på fliken "Tävlingar" för att komma vidare.
Man kan skänka 50:- hur många gånger man vill och ökar därmed sina chanser att vinna.
Själv hoppas jag på att vinna en middag inne i buren med Kodjo Akolor

http://bossan.musikhjalpen.se/insamling ... sexhandeln


Klicka på länken nedanför för att få upp alla olika allternativ för att skänka pengar.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6780039


13700kr !!!!!!!!!!!!! :surp: :surp: :surp:
Ja inte trodde jag att Sveriges skogsbönder var så välbärgade att de hade råd o skänka denna enorma summa med tanke på det bundna kapital vi sitter på. Inte illa pinkat! :???: Men jag tror det finns 8-10åringar som lyckats bättre ensamma i musikhjälpen innan. Och vi står för en betydande del av Sveriges BNP.
Nu vill jag inte hacka på någon och vi är bara inne på andra dagen men kom igen lite nu!!
Vi ska väl vara stolta överlämnare av denna hjälp.
Lämnas detta över från skogsforum får vi skämmas. Vi kan betydligt bättre än så här! Skärpning alla i sina Amarocker, Hiluxar, landrovers och Teslor, Valtror och Mf´s gammal som ung! Det är ju nu vi ska visa Världens barn att vi gör något bra och inte bara skövlar ner skog och tar död på rödlistade arter.....
Med detta är ju "bara mina 5 ören" som en känd profil av oss brukar uttrycka sig!


Ja det är ju lite irriterande att Gagnef fotoklubb ligger före oss på topplistan... inget ont om Gagnef... men ändå...

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2017

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#485712 Nu gjorde jag slag i saken och skänke en slant!

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2017

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#485715 Glöm inte att lägga på moms på gåvorna! Minst 25% tror jag det måste vara;-)

100kr + 25 kr extra i bössan.
Idag hoppar vi över 20 000:-

http://bossan.musikhjalpen.se/insamling ... sexhandeln

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2017

Sandström87  
#485716 Finns det inte så man kan skriva ut en affish å sätta upp på jobbet så man kan sprida denna insamling utanför skogsforum

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

skogsjan695xl  
#485720 Gjorde slag i saken och skickade in igen. 1000 kr till i bössan.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Seb macahan  
#485769
hlb skrev:Seb, Jag gillar inte när staten eller rödakorspampar ska va med och dela. Har skickat några tusen direkt till brunnsborrningsgrupp i Afrika genom personliga kontakter, men alla har ju inte den möjligheten. Bara för att du inte skall tro att jag är den snåla smålänningen, som jag egentligen är.

Man får ha vilka åsikter man vill, sen är ju inte dessa 20% något bidrag till staten. Alla inblandade tekniker, radiopratare etc ska väl ha lön mm samt andra omkostnader. Men jag har nog lite lättare för o släppa på mina principer. Kan jag välja o skänka 80% till hjälpen och 20% till de som sköter insamlingen så anser jag att det är 100%bättre än o inte skicka något alls. För just årets tema är inte direkt enkelt o stödja privat i egen regi. Men jag tycker ingenting om någon enskillds insats. Jag tyckte bara det lät fjuttigt att vi inte lyckats få ihop mer. Det handlas ju rätt friskt inom gruppen och pengar finns hos de flesta. Jag kan spontant känna att vad gör det om en 500hundring eller mer eller mindre försvinner till godo för någon annan. I Lördags hade jag julfest för mina anställda. Varje besök i baren kostade minst 500kr och betydligt mer än 20% går till staten, men inte rörde det mig i ryggen i söndags om jag var där 5 eller 7ggr. Vi har det så pass bra att man gott kan tänka tanken o hjälpa de som verkligen inte har några utsikter alls, det handlar om barn som utnyttjas och deras liv kommer för all framtid vara förutbestämt. Om inte hjälp ges.
Jag har svårt o se det politiska i detta @hlb. Men jag gillar dig ändå[emoji2]

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

hlb  
#485782 Jag menar väl att teknikerna redan är betalda med våra licenspengar. Jag vill inte alls politisera detta, tycker bara det är viktigt att alla pengarna går till de som skall ha dem. I mitt fall har jag försäkrat mig om detta till 100%.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#485797 http://bossan.musikhjalpen.se/insamling ... sexhandeln

Såja, nu fick de en slant av mig åxå.
Jag håller med Fjällskog & HLB mfl att med raka rör och total transparens
skulle det kännas ännu roligare att ge, tex staten kunde ge sin del åxå.
Men det är en större fråga än vad denna tråd medger så vi får väl giva och hoppas.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Traktordave  
#485798 Om man som behövande har att välja på att:
1) inte få något alls, men samtidigt känna sig trygg att inga pengar går till administration
2) få 80 kr, och 20 kr går till någon tekniker, administration eller liknande

Så är valet nog ganska enkelt vad man väljer...

Så skänk på för den goda sakens skull...

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Zlatan  
#485809 Kom igen gubbar å käringar! Ska vi över 31 så måste vi gasa!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).