Gallring

Vimek eller Malwa

34 inlägg 17336 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vimek eller Malwa

Skogs Vimek  
#485725
Oleab skrev:skogsvimek: varför frågar du, om du redan bestämt dig för vimek?
Jag kör 606 och 404, och instämmer helt med dom som säger spårningen är åt h#€%$$te - inte kört 610 så det är klart - men en skotare måste spåra, annars kan man inte jämföra bredd.
404 är oslagbar på spökslag, men har ingen vidare räckvidd.
Rulldrift har inget att fara med i skogen - vilket synas på att rottne var den sista av dom stora som använde detta på blondin. Det har för många nackdelar att användas profetionellt.
När det gäller vimek i sig, har dom ett väl tilltaget serviceapparat, och hyggliga priser - plus att man kan åtgärda mycket själv om det behövs. Har ingen erfarenhet av Malwa i det här syftet, men vad jag hört är även dom mycket bra på service. Tyngd och bredd är nog det enda som talar dom emot, annars oslagbara på komfort och räckvidd.
Som et apropos saknar man nog entracon och novotny i den här frågan.. dom har ju jämnförbara skotare?

För jag bestämde mig under tiden inget konstigt
Entracon är den har finna o trevliga maskiner
Novotny hat jag ingen idé alla om

   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: Vimek eller Malwa

Skogs Vimek  
#485726
Skogs Vimek skrev:
Oleab skrev:skogsvimek: varför frågar du, om du redan bestämt dig för vimek?
Jag kör 606 och 404, och instämmer helt med dom som säger spårningen är åt h#€%$$te - inte kört 610 så det är klart - men en skotare måste spåra, annars kan man inte jämföra bredd.
404 är oslagbar på spökslag, men har ingen vidare räckvidd.
Rulldrift har inget att fara med i skogen - vilket synas på att rottne var den sista av dom stora som använde detta på blondin. Det har för många nackdelar att användas profetionellt.
När det gäller vimek i sig, har dom ett väl tilltaget serviceapparat, och hyggliga priser - plus att man kan åtgärda mycket själv om det behövs. Har ingen erfarenhet av Malwa i det här syftet, men vad jag hört är även dom mycket bra på service. Tyngd och bredd är nog det enda som talar dom emot, annars oslagbara på komfort och räckvidd.
Som et apropos saknar man nog entracon och novotny i den här frågan.. dom har ju jämnförbara skotare?

För jag bestämde mig under tiden inget konstigt
Entracon är den har finna o trevliga maskiner
Novotny hat jag ingen idé alla om
Novotny har jag ingen idé om
Malvan är ju finna dok så är priset högre än Vimek o det kan de betyda mycket om en sak starta upp o vikt o bredden som du säger

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vimek eller Malwa

Oleab  
#485885 Visst - jag tycker dom verkar interessanta, men på sistone har jag sett några till salu med sneda bankar (både novotny och entracon). Det får mig ju att undra hur kvalitén är på dessa, eller om det är tillfälligt att det dyker upp några misshandlade ex. ibland.
Trots det tycker jag mycket ser rätt ut - och entracon har ju även någon sorts traction control har jag sett.

Användarvisningsbild

Re: Vimek eller Malwa

Skogs Vimek  
#486025
Oleab skrev:Visst - jag tycker dom verkar interessanta, men på sistone har jag sett några till salu med sneda bankar (både novotny och entracon). Det får mig ju att undra hur kvalitén är på dessa, eller om det är tillfälligt att det dyker upp några misshandlade ex. ibland.
Trots det tycker jag mycket ser rätt ut - och entracon har ju även någon sorts traction control har jag sett.
s
Jo det finns ett par stycken te salu av entracon vet att de första modellerna av de ska en se upp me för elsystemet är inte de bästa
Sen kan alla maskiner se ut som ett bomb nedslag en det är fel förare på de

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).